רשת הסופרמרקטים קינג סטור, החולשת על 22 סניפים ברחבי הארץ, מודיעה היום (ב') על כוונתה להגיע לערים נוספות בגוש דן, בהן רמלה, כפר סבא, נתניה ועוד במטרה לפנות לקהל יהודי.

"אנחנו לא מתיימרים להיות הרשת הכי זולה", מודיע מנכ"ל הרשת מג'די כתאני בפתח דבריו. "הרשת עובדת בצורה שונה. במקום לתת לצרכן רק את המוצרים הסטנדרטים ששייכים לחמישה ספקים בארץ, וחולשים על רוב המדף, אנחנו  נותנים במה מקומית לכל יצרן שעומד בתקנים ובדרישות משרד הבריאות".

כתאני טוען שבעוד המוצרים של החברות הגדולות חולשות על 57 אחוזים מהמדף, בקינג סטור תמצאו את המוצרים רק ב-41 אחוזים. "אנחנו מרוויחים פחות על כל יצרן קטן, כי אנחנו מאמינים שאנחנו לא רק רשת עסקית, אלא פועלים לפי ערכים לקדם עסקים ויצרנים קטנים".

במבט ראשון המחירים ברשת ממוצעים. כך למשל תוכלו למצוא משקה חלב טעמים 1 ליטר ב- 12.90 (השני ב- שקל במבצע) כאשר המחירים לפי אתר פרייסז עומדים על 6.95- 14.90 שקלים. או יוגורט מולר ב-4.2 שקלים (2 גביעים בחמישה שקלים) כאשר המחירים הממוצעים לפי פרייסז הם 2-3.90 שקלים. משחת שיניים קולגייט טריפל אקשן 75 מ"ל עולה 7.9 שקלים (5 שקלים במבצע), כאשר המחיר הממוצע עולה 3.32-11.90 שקלים.

רשת קינג סטור (צילום: בכר נאסר, יחסי ציבור)
מג'די כתאני מנכל הרשת במפגש העיתונאים | צילום: בכר נאסר, יחסי ציבור

אבל הייחודיות  של הרשת היא כאמור בתוצרת רחבה, שחלקה מגיעה מיצרנים מהחברה הערבית: מוצרי חלב דוגמת לאבנה, לאבנה כדורים, לאבנה עם תוספות, יוגורט לשתייה, ג'בן ערבי המגיעים מעשר מחלבות בוטיק שונות בחברה הערבית. באגף הירקות תמצאו גם:  מלוח'יה, במיה בלדי, קישואים בלדי, תפוח אדמה בלדי, וסלטים מיצרנים מקומיים, ארציים ובינלאומיים.

רשת קינג סטור (צילום: אפרת נומברג יונגר)
רשת קינג סטור | צילום: אפרת נומברג יונגר
רשת קינג סטור (צילום: אפרת נומברג יונגר)
רשת קינג סטור | צילום: אפרת נומברג יונגר
רשת קינג סטור (צילום: אפרת נומברג יונגר)
רשת קינג סטור | צילום: אפרת נומברג יונגר
רשת קינג סטור (צילום: אפרת נומברג יונגר)
רשת קינג סטור | צילום: אפרת נומברג יונגר

עוד ברשת: מוצרי ניקיון של המותג הפרטי "קינגס הום", ומוצרים כמו איירן (3.3-3.90 שקלים), חטיפי חלבה אלהילאל (2 שקלים לאחר, או 3 חטיפים ב- 5 שקלים). בנוסף תוכלו למצוא: 10 סוגים שונים של טחינה, אורז מנסף בסמתי , אורז יסמין ועוד, שמן בישול מסוגים שונים, קפה ערבי אסלי ומגוון רחב של תבלינים.

"על המדפים שלנו תוכלו למצוא את כל המוצרים שאתם מכירים ומוצרים נוספים שלא תראו בסופרים אחרים. ברשת יש גם שפע של משקאות קלים ומוגזים המיובאים במיוחד מטורקיה במגוון טעמים מיוחדים, שוקולדים וממתקים שונים", מוסיף כתאני.

בשל טעמים דתיים וערכיים בחנויות הרשת לא נמכרים משקאות חריפים. בנוסף היא דוגלת בחינוך לאורח חיים בריא ולכן קיבלה החלטה אסטרטגית לא למכור מוצרי טבק בסניפי הרשת. "כדי להוריד את אחוזי העישון,  בייחוד במגזר הערבי, אנחנו לא מוכרים סיגריות", מתגאה כתאני. "אומנם ההחלטה הזו מעמידה אותי בסיכון כי צרכן היום מצפה לקבל בסופר שלו הכל, והוא עלול להחליט שלא לקנות אצלי, אבל אנחנו מאמינים בהחלטה ועומדים מאחוריה".

לתת צ'אנס אמיתי ליצרנים הקטנים וליבואנים הקטנים

רשת קינג סטור הוקמה ב-2010 כחברה משפחתית קטנה וכיום היא עומדת עם 22 סניפים בכל רחבי הארץ. סניפי החברה הראשונים פעלו בעיקר באזור הצפון ובקרב המגזר הערבי, וכיום ממוקמים בפריסה ארצית גם בבאר שבע, ראש העין, קלנסווה, דלית אלכרמל, חיפה, עכו, כרמיאל, נוף הגליל ועוד.

התכנית האסטרטגית שהוצגה היום הכוללת כניסה מאסיבית לשוק הקמעונאות הרחב בישראל –  הנקראת קינג סטור 2030. במסגרת התכנית, מתכוונים ברשת לפתוח בשנים הקרובות מספר סניפים, בהשקעה כוללת של 100 מיליון שקל. בנוסף לתוכנית הרשת לפתוח סופרים גדולים במרכז, הרשת מתכננת פורמט שכונתי בתוך הערים דוגמת ת"א. סניף שעומד להיפתח בקרוב הוא הסניף ביפו שגודלו יהיה כ-300 מטרים.