לקוחות רבים שהצטרפו לחברת "סלקום" התלוננו כי החברה חייבה אותם על סך 19.90 שקל מבלי שהיו מודעים לכך. הם חויבו על שירות המקנה להם אופציה לבצע שימוש מוזל בשירותי סלקום בחו"ל גם אם לא תכנן להשתמש בהם מעולם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבוע שעבר הוגשה לבית המשפט בקשה לתביעה ייצוגית כנגד סלקום, לפיה החברה מחייבת את כל הלקוחות שלה בחיוב חד פעמי של חבילת חו"ל מבלי שאלה מודעים על כך. "מדובר בתביעה גדולה מאוד. רק השנה הצטרפו לסלקום 500 אלף איש. אנחנו מעריכים אותה בכ-20 מיליון שקל וצפונה", מעריך עו"ד רועי ביטון.

"כשהגענו לדבר על המחיר, שאלתי את הנציג אם זה המחיר הסופי או שיש טריקים או אותיות קטנות", משחזר מגיש התביעה הייצוגית כנגד סלקום, אליצור לוגסי. "הוא ענה לי 'לא זה, זה סופי. זה המחיר'. בסוף החודש ראיתי שחויבתי".

בשיחה עם נציגת סלקום עולה כי לוגסי הוא ממש לא מקרה חריג. "כעיקרון אין לנו את החבילה הזאת בלי חבילת חו"ל, אז בדרך כלל מה שאנחנו עושים זה להסיר ישר את חבילת החו"ל. במקרה שנציגים שוכחים להסיר, אז כן יש ללקוח חיוב על חבילת חו"ל ותמיד אנחנו מזכים". כאשר נשאלה הנציגה האם הרבה לקוחות מחויבים על החבילה הזו, היא השיבה, "אני נתקלת בזה פה ושם, כן".

לא ראית בחשבונית? בעיה שלך

"אף אחד מהם לא גילה את זה מראש", מספר עו"ד אדם לוין, המתמחה בתביעות ייצוגיות. "רק אחרי זה בהקלטות ששומעים כשמתקשרים לסלקום מגלים שלא מנתקים אותך מראש מהחבילה. רק בהסכם ששולחים לך בשלב מאוחר יותר - פתאום מופיע הסעיף הזה. מעבר לעובדה שזו הטעייה של הצרכנים כי אף אחד לא מגלה להם את זה, לפי הרישיון של סלקום אסור למכור ללקוח חבילה שהוא לא ביקש".

ש', נציג לשעבר של החברה מסביר כיצד זה עובד מבפנים. "את הנציגים מעניין היעד. הם לא מתוגמלים על שירות לקוחות, הם מתוגמלים על מכירות. לא יוצא לו כלום מהחבילה הזאת ולא יוצא לו כלום גם מלהוריד אותה, אז לא אכפת לו שזה יישאר. אחרי תקופה של כשלושה חודשים, החברה לא תפצה את הלקוח הזה. יש לה מדיניות: 'לא ראית בחשבונית? בעיה שלך'".

"אני אישית מכרתי מספר חבילות ללקוחות ולא ציינתי בפניהם שאחרי זמן מסוים הם יחויבו על זה", מספר עובד אחר שעבד בעבר בסלקום. "הם (סלקום) מרשים לעצמם בעצם להגמיש את הנהלים של הרשת, וגם אם המנהלים היו אומרים 'צריך לשקף ללקוח את הכול', אז אנחנו לא היינו משקפים".

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "סלקום פועלת כחוק. מדובר בהטבה ללקוחות שמתכוונים לצאת לחו"ל. לקוח שאינו מעוניין יכול לבטל את ההטבה".