בת שבע דגן, סופרת וניצולת שואה בת 93, בסך ביקשה לקנות בלנדר. אחרי שבוע קיבלה דגן שיחת טלפון מחברת "דיירקט סחר", ממנה רכשה את המכשיר, בה הודיע לה נציג מטעם החברה שזכתה בסל מוצרים שלא הזמינה. לאחר מכן גילתה שלמרות מה שנאמר לה, החברה חייבה אותה על כל המוצרים. "זה מעשה נבלה, בחרו כאובייקט אנשים מבוגרים", מספרת דגן.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק 

על סל המוצרים שבו "זכתה" דגן - ארבעה סטים של מצעים צבעוניים, טבעת, טוסטר, סט סירים ושני גרביונים - היא חויבה ביותר מ-3,500 שקלים. "טלפנתי כמה פעמים ואמרתי להם שאני לא רוצה את זה", היא מדגישה, "אמרו לי 'זה יהיה טוב לנכדים'".

בני משפחתה מיהרו לבטל את העסקה, אבל גם אז ניסתה החברה לשכנע אותם לרכוש מוצר נוסף - הפעם טאבלט ב-800 שקלים. כשביקשו להחזיר את החבילה התעקש שליח מטעם החברה כי העסקה היא החזרה של חבילה בעד חבילה אחרת. כשהתעקשו רק להחזיר את הטאבלט השיב להם השליח: "זו העסקה". 

רק לאחר מסכת בלתי נגמרת של שיחות הסכימו בחברת "דיירקט סחר" לקחת את המוצרים ולהחזיר לבת שבע את כספה, אבל על עוגמת הנפש עדיין קשה לה להתגבר. "לא ישנתי לילות בגלל זה", היא אומרת, "אם אני עוד יודעת לצחוק אז זה מפני שיש לי כוחות נפש שגם עזרו לי שם, בגיהינום".

בשביל מקרים כאלה נחקק באחרונה חוק שמעניק לאזרחים ותיקים זמן ארוך יותר לביטול העסקה, גם אם המוצר נפתח. "החוק קובע במפורש שעל כל מקרה כזה אפשר לבטל את העסקה אחרי ארבעה חודשים ולא רק בתום שבועיים והחוק מאוד ברור", אומר ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני).

מחברת "דיירקט סחר" נמסר בתגובה: "פנייתכם מלאה באי דיוקים. כיוון שאין בידינו הקלטת שיחה, יצרנו קשר עם בנה, אשר ביקש להחזיר את כל המוצרים מלבד הטאבלט - זאת בתמורה לוויתור על דמי המשלוח על החזרת המוצרים. טרם קבלת המוצרים נציג מטעם החברה התקשר אל בת שבע ואישרר מולה את התשלום ותנאיו. אנו גאים בשירות שאנו מעניקים לקהל לקוחותינו ויעיד על כך היקף הלקוחות החוזרים".