N12
פרסומת

משקפיים של 56 שקלים נמכרים ב-200 שקלים

על רקע חתימתה של קסטרו על עסקת הרכישה של חלק ממניות חברת "קרולינה למקה", נחשפו נתוני הרווח של רשת המשקפיים שחושפים צמיחה באופן יוצא דופן. על פי הנתונים, החברה מוכרת את מוצריה במחיר הגבוה פי 3.6 ממחיר העלות, עובדה שיכולה להסביר כיצד הרוויחה החברה במחצית הראשונה של השנה רווח נקי של 9.3 מיליון שקלים

גלובס
חדשות
פורסם:
משקפי שמש
צילום: חדשות 2
הקישור הועתק
משקפי שמש
אילוסטרציה | צילום: חדשות 2

חברת האופנה קסטרו הודיעה היום (ראשון) כי תרכוש ארבע חברות אופנה גדולות: "הודי'ס", "קרולינה למקה", "אקססוריז" ו"טופ טן". במסגרת הרכישה נחשפו בין השאר נתוני הרווח של רשת המשקפיים "למקה", לפיהם מוצרי הרשת נמכרים במחיר הגבוה פי 3.6 מעלותם.

הנתונים נחשפו במסגרת הדיווח שהגישה קסטרו לבורסה לאחר שחתמה על ההסכם לרכישת המניות. מהנתונים עולה כי זוג משקפי שמש שנמכרים לצרכן ב-200 שקלים ברשת "קרולינה למקה", מסתכמים בעלות לרשת בסכום של 56 שקלים בלבד. כמו כן נחשף כי "קרולינה למקה" היא הרווחית ביותר מבין ארבע הרשתות הנכללות בעסקה.

במחצית הראשונה של השנה השיגה "קרולינה למקה" הכנסות של 68.8 מיליון שקלים, עם רווח נקי של 9.3 מיליון שקלים. שיעור הרווח התפעולי של החברה מרשים ועומד על 17.6% מהמכירות, לעומת 9.4% ב-2015. "קרולינה למקה" נהנית משיעור רווח גולמי של 72.1%, שכמעט אין לו אח ורע בקמעונאות בישראל.

כמו כן פורסם כי הדוגמנית והפרזנטורית של הרשת, בר רפאלי, מוכרת היום רבע ממניותיה ובפעימת הרכישה הבאה של קסטרו תמכור רפאלי רבע נוסף, כך שבסופו של דבר תישאר עם 2.5% ממניות קרולינה למקה.