ביומיים האחרונים הבאנו שתי דוגמאות של לקוחות שפנו אלינו בעקבות גבייה אגרסיבית של חובות מצד חברת "פלאפון". מדובר בלקוחות שנאלצו לשלם סכומים גבוהים במיוחד על מכשירים שקיבלו מהחברה, כמו טאבלטים ומכשירים אחרים. מאז החובות תפחו וכשעברו לחברה מתחרה - הגבייה לא איחרה לבוא בצורה של עיקול חשבון הבנק.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כך קרה במקרה המטריד של בנימין יוסף, אב לשניים מחולון. חשבונו של יוסף מעוקל כבר חצי שנה בעקבות חוב שתפח ל-16 אלף שקלים אחרי שרכש שני מכשירי טלפון סלולרי וטאבלט שקיבל במתנה.

"התחברתי לפלאפון לפני מספר שנים", סיפר יוסף. "קניתי שני מכשירים, לי ולאשתי, וקיבלתי טאבלט מתנה. לא אמרו לי שום דבר על חיוב, לא בעתיד ולא שום דבר. כשרציתי להתנתק התקשרתי והם אמרו לי שאין בעיה ולא הזכירו את הטאבלט. לא כלום. אמרתי להם שימשיכו לחייב על המכשירים בהוראת הקבע. הם אמרו לי בסדר וככה נגמרה השיחה בינינו".

לדבריו, אחרי תקופה של 4-5 חודשים, במהלכם כל חודש שילם לחברה 220 שקלים דרך הוראת קבע, שלחו לו מהחברה מכתב ובו נטען כי יוסף לא שילם על המכשירים משום שהוראת הקבע הופסקה ושהוא נדרש לשלם גם על הטאבלט מתנה. "הם אמרו לי שאני צריך לשלם להם 16 אלף שקל ללא התראה מוקדמת וללא שום מכתב מוקדם בדואר שנעצרה הוראת קבע", התרעם יוסף. "לא שלחו לי ולא אמרו לי כלום".

בשיחה שקיים עם עורכת הדין של החברה הובהר לו כי הוראת הקבע נעצרה, אך לטענת יוסף הוא מעולם לא עודכן על כך. "היא אמרה לי: 'בסדר, אבל זה מה יש עכשיו, אתה צריך לשלם 16 אלף שקל'", סיפר. "'יש הוצאות שכר עורך דין ושכר טרחה וכל זה'".

תגובת חברת פלאפון: "מדובר בעסקאות שבוצעו באופן תקין, בשנים 2012 עד 2014, במסגרתן רכשו הלקוח ואשתו מספר מכשירים. הופתענו מהפנייה, שכן הוראת הקבע לתשלום בוטלה על ידם באופן יזום. במהלך התקופה נעשו מספר רב של ניסיונות לגביית החוב ורק משמוצו כל האפשרויות, הועבר הטיפול למשרד עו"ד חיצוני. גם שם נעשו מספר פניות, ללא הואיל. בסופו של דבר הנושא הוכרע בבית משפט - לטובת החברה, וגם אז הדבר לא סייע בגביית החוב. למרות כל האמור, אנו ממשיכים להזמין את הלקוחות לפנות אלינו במטרה להגיע לפתרון מהיר בנושא".