N12
פרסומת

אל על מכרה כרטיסים שלא קיימים?

כחלק מתכנית חברת התעופה להתמודדות עם התחרות ההולכת וגוברת היא החליטה על פתיחת קו טיסות סדיר לסן פרנסיסקו. אך מדוע גם אחרי שהוחלט על דחיית השקת הקו, המשיכו בחברה למכור כרטיסים, ובמחירים גבוהים מהשוק? עמליה דואק מסבירה

עמליה דואק
פורסם:
הקישור הועתק

חודשי הקיץ המתקרבים יביאו איתם שוב עלייה דרמטית בהיקף הנוסעים בנתב"ג. בתוך התחרות המתגברת, חברת התעופה הישראלית אל על מתקשה להרים את הראש מעל המים. בשנה האחרונה המניה שלה צנחה ב-70%, וכדי לנסות לשפר את המצב, הכריזו באל על על כמה מהלכים שאפתניים.

אחד מהם היה פתיחת קו ישיר לסן פרנסיסקו – שלוש טיסות שבועיות לפחות החל בנובמבר במטוסי הדרימליינר החדשים. אבל כעת החברה מודיעה שהקו לא יפתח כמתוכנן, אלא נדחה בחצי שנה.

בדיקת החדשות מגלה שלמרות זאת, אל על המשיכה למכור כרטיסים. הבוקר וגם אחרי שהחברה כבר הוציאה את ההודעה הרשמית על הדחיה, עוד ניתן היה לקנות כרטיסים לסן פרנסיסקו לטיסות שבוודאות לא ימריאו.

גזענות באל על
ארכיון | צילום: משה שי, פלאש 90, חדשות

ולא רק זה, גם המחיר שלהן היה גבוה מהמתחרים – לטיסה בסוף נובמבר ביקשו באל על סכום של 1,345 דולר. ביונייטד באותם תאריכים ביקשו 200 דולר פחות. בסוף דצמבר באל על רצו 1,756 דולר לאדם, ביונייטד באותם תאריכים – 500 דולר פחות. מה יקרה עם נוסעים שכבר קנו כרטיסים לסן פרנסיסקו דרך אל-על? לא ברור. בחברה מבטיחים שידאגו להם אבל לא מפרטים.

אז מה קרה כאן? באופן רשמי בחברה אומרים שהם מוציאים מטוסים ישנים משימוש ולכן נוצר מחסור במטוסים שלא מאפשר את פתיחת הקו כמתוכנן. אבל צריך לזכור שלאחרונה התחלפו המנכ"לים בחברה: דוד מימון יצא וגונן אוסישקין נכנס. ומחיר המניה הצונח, כנראה, גורם לו לחשב מסלול מחדש. רק שלא ישכח בדרך שיש נוסעים שהוא חייב להם דין וחשבון לא פחות מלבעלי המניות.