קניות ברשת: 52 מיליון חבילות הגיעו לישראל ב- 2016
נתונים שמתפרסמים על ידי דואר ישראל חושפים עד כמה הישראלים מכורים לקניות באינטרנט. מי העיר המובילה את הרשימה? מה המוצר שאנחנו מזמינים הכי הרבה ואילו אתרים הכי פופולריים בקרב הלקוחות הישראליים?


הישראלים אוהבים לקנות ברשת - והרבה: מנתונים שמפרסם דואר ישראל עולה כי בשנת 2016 הגיעו לא פחות מ-52 מיליון חבילות דרך הדואר שהוזמנו ברשת. מגמה זו צפויה להכפיל עצמה עד לשנת 2020, אז לפי הערכות יגיעו כ-100 מיליון חבילות.
על פי הסקר, 82% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל נוהגים לערוך קניות של מוצרים דרך האינטרנט. בני 18-49 קונים יותר מצרכנים בגילאי 50 ומעלה (86%-85% לעומת 75%). מבחינת תדירות הקניות, מהסקר עולה כי רבע מהקונים באתרים בחו"ל מזמינים מוצר פעם בשבוע, לעומת 16% מהקונים מאתרים בארץ.
העיר שנחשבת לשיאנית מבחינת כמות הקונים היא ראשון-לציון, כאשר תושבי העיר מזמינים הכי הרבה מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסייה. אחריה, מספר המזמינים הגדול ביותר הוא מרמת-גן, כשפתח-תקווה במקום השלישי ולאחר מכן גבעתיים ותל-אביב.

מוצרי ביגוד הם הפריטים העיקריים שנוהגים הגולשים לקנות מאתרי אינטרנט מחו"ל (כ-60%). אחריהם מופיעים ברשימה טלפונים סלולריים ומוצרים משלימים (44%), לאחר מכן הנעלה (33%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (32%) וצעצועים (29%).
מהסקר עולה שבקרב הקונים מאתרים מחו"ל מככב האתר הסיני עלי אקספרס, אחריו ebay ואתר האופנה next הבריטי, אמזון ו-asoss. בקרב הקונים מאתרים ישראליים, גרופון ו-וואלה שופס הם האתרים המובילים.