עיכובים בנחיתות ובהמראות (צילום: רויטרס)
ארכיון | צילום: רויטרס

כל טיסה של חברה ישראלית חייבת לצאת מלווה באנשי ביטחון, אנשים שמוכשרים על ידי השב"כ ומופעלים על ידי חברת אל-על. אלא שבחודשים האחרונים נרשם מחסור באנשי ביטחון והתוצאה היא שחברות התעופה הישראליות נאלצו לבטל מאפריל ועד אוקטובר 500 טיסות, חלקן כבר נמכרו ללקוחות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

גורמים בענף מתריעים שטיסות נוספות עלולות להתבטל אם המצב ימשך. תוצאה נוספת היא שקווים חדשים שחברות תעופה רצו לפתוח בקיץ לא יפתחו בסופו של דבר בגלל המחסור הזה באנשי אבטחה. חברות ארקיע וישראייר כבר פנו בעניין הזה לשר התחבורה ישראל כץ, אך בינתיים הוא לא מצא להם פיתרון.

מה שמעניין לא פחות היא פניה חריגה של ארקיע לממונה על ההגבלים העסקיים נגד אל-על. ארקיע טוענת שאגף הביטחון שמתופעל על ידי אל-על ואמור לתת שירות שווים לכולם, נותן בפועל עדיפות לחברת אל-על בשיבוץ המאבטחים על הטיסות, כך שארקיע וישראייר נפגעות יותר ממנה ומבטלות יותר טיסות בגלל המחסור במאבטחים, למרות שנפח הפעילות של אל-על הוא גדול יותר.

מאל-על נמסר בתגובה: "התלונה האמורה לא הגיעה לידי אגף ביטחון אל-על. אגף הביטחון פועל בהתאם להנחיות הגורמים הממלכתיים וללא כל אפלייה בין חברות התעופה".