N12
פרסומת

"הטיסה הקצרה להודו - אי שוויון"‎‎

בחברת התעופה הלאומית פנו לגורמים הרלוונטיים במדינה וגורמים בינלאומיים בבקשה להשוות את התנאים שלהם לאלו של חברת התעופה ההודית לה אושר לטוס מעל סעודיה. באל על טוענים שהאישור להודים פוגע בשוויון וקוראים לחילופין - לא לאפשר לחברה את הנתיב החדש

לי אברמוביץ'
פורסם:
אל על (ארכיון)
צילום: oyoyoy
הקישור הועתק
אל על (ארכיון)
אל על (ארכיון) | צילום: oyoyoy

חברת התעופה אל על פרסמה היום (חמישי) הודעה לפיה שלחו בקשה לאפשר גם למטוסיה הטסים להודו לטוס מעל שטחי סעודיה. את הבקשה הגישה החברה בעקבות תחילת טיסות של חברת התעופה ההודית בנתיב זה.

באל על אמרו כי נתיב הטיסה שאושר לחברת "אייר אינדיה" יהווה יתרון משמעותי לחברה, שפוגע בהזדמנות שווה והוגנת. בחברת התעופה ציינו כי היתרון שניתר לחברה ההודית עלול לפגוע בפעילות אל על באופן שהחברה אינה יודעת להעריך מספרית בשלב זה.

עוד נכתב בהודעה כי החברה פנתה למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים רשמיים בבקשה להקפיד על הדדיות. כלומר לאפשר לאל על לטוס בנתיב דומה מעל סעודיה, או לחילופין לא לאפשר לחברה ההודית לטוס מעל הממלכה הערבית.

בדרך לפשיטת רגל? אייר אינדיה
אייר אינדיה | צילום: 123RF, חדשות

אתמול פורסם כי כרטיסי טיסה ישירה ראשונים מתל אביב לדלהי הוצעו לראשונה באינטרנט. הקו החדש העובר מעל סעודיה, נחנך בעידוד משרד התיירות בראשות השר יריב לוין, והמחיר המוצע עבור הטיסה הוא 300 דולר לכיוון. "אייר אינדיה" אישרה רשמית שערב הסעודית אישרה לה לטוס בשטחה האווירי עם הטיסות מתל אביב.

לפני כחודש פורסם כי "אייר אינדיה" מתכוונת להתחיל להפעיל טיסות בינלאומיות לנמל התעופה בן גוריון שתעבורנה דרך המרחב האווירי של הממלכה הסעודית, מסלול שיקצר באופן משמעותי את אורך הטיסה. על החברות הישראליות נאסר לטוס דרך ערב הסעודית ובכך אורך הטיסה מתארך במספר שעות.