רעידת אדמה בשוק האופנה הישראלי: רשת הביגוד "הוניגמן" הודיעה אתמול (רביעי) על הקפאת הליכים. מדובר באחת הרשתות הוותיקות בישראל שכוללת גם את חברות הבת "הוניגמן קידס" ו-TNT. הרשת הוותיקה שפועלת כבר 40 שנה בשוק, מפעילה 137 סניפים, ומעסיקה יותר מאלף עובדים. לאחרונה היא נאלצת להתמודד עם חובות של 233 מיליון שקלים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הוניגמן מצטרפת לחברת "יפו -תל אביב", רשת 'הלואו קוסט', הקטנה שגם היא הודיעה בתחילת השבוע על הקפאת הליכים. במקרה הזה מדובר ברשת שמפעילה 18 סניפים ומעסיקה כ-230 עובדים. החברה מתמודד עם חובות בהיקפים של 26 מיליון שקלים.

אבל המשבר לא עוצר כאן. גם שתי החברות הגדולות בשוק האופנה קבוצת "קסטרו-הודיס" וקבוצת פוקס חוות חודשים קשים עם ירידה ניכרת במכירות.

אז מה גורם לזה? ראשית, החורף הלא חורפי והדרישה שהולכת ומתמעטת לביגוד חם. ובמספרים מדויקים: מדובר בירידה של 18% במכירות בהשוואה לחורף הקודם. סיבה נוספת היא חו"ל - שהפך להיות נגיש וזול. בשנת 2017 השאירו הצרכנים הישראלים בחנויות מעבר לים כמיליארד שקלים.

אבל הסיבה המשמעותית ביותר היא ההזמנות באינטרנט: 3 מיליארד שקלים "ננגסו" משוק האופנה הישראלי לטובת ההזמנות באתרים בינלאומיים.