בעוד שבוע וחצי נשב סביב השולחן, אבל לא מעט ישראלים כבר נמצאים בעיצומם של הניקיונות לקראת החג. חומרי ניקיון הם אחד הסעיפים שמייקרים את סל הקניות שלנו בחג, אפילו יותר מהאוכל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מחיר המוצר תלוי בעיקר ברשת השיווק בה נערכות הקניות, ובמותג, כאשר השמות הגדולים יעלו בדרך כלל יותר. המותגים המוכרים פחות אמנם זולים יותר, אולם הדעות חלוקות בנוגע לשאלה האם הם עומדים גם במבחן האיכות.

עם זאת, לעיתים גם ניתן למצוא פער גדול בין מחירי המותגים המוכרים ברשתות השיווק השונות. לדוגמה, בבדיקה השוואתית של מחיר אקונומיקה מתוצרת "סנו", עולה פער של 67% בין הרשת הזולה ביותר, ליקרה ביותר. הפערים ניכרים גם ברשתות המוזלות. בבדיקה השוואתית של מחירי נוזל הניקוי "פנטסטיק", שנערכה בין מספר רשתות מוזלות נמצאו פערים של עד 76%.

סל הקניות לפסח מתמלא בחומרי ניקיון, ולכן כדאי להשוות מחירים לא רק בין הרשתות, אלא גם בין המותגים. חשוב גם לזכור כי איכות הניקיון תלויה לא רק במותג, אלא גם במי שמשתמש בו.