N12
פרסומת

פרסום ראשון: התקדמות בנוגע לפתיחת הבסיס של וויז אייר בישראל; מנכ"ל החברה יגיע לארץ

החברה ההונגרית צפויה לפרסם הודעה בנושא עד יום רביעי • כרגע המתנגדים הגדולים להקמת הבסיס הם ההסתדרות והוועדים • מנכ"ל ארקיע טען כי "כניסתה של וויז לתל אביב - יביא לחיסול התעופה הישראלית" • כך המהלך צפוי להשפיע על מחירי הטיסות

דין פישר
פורסם:
וויז אייר
וויז אייר מתקרבת להקמת בסיס תעופה בישראל, ארכיון | צילום: TheHighestQualityImages, shutterstock
הקישור הועתק

בכירי חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר (Wizz Air) ערכו לפני כמה ימים שיחות בבודפשט עם בכירי משרד התחבורה בנוגע לפתיחת בסיס פעילות בישראל. נרשמה התקדמות בשיחות, ובחברה ההונגרית צפויים לפרסם הודעה עד יום רביעי הקרוב. על רקע זה, בשבועיים הקרובים, מנכ"ל החברה, יוז'ף וראדי, צפוי להגיע לישראל. 

בין הנושאים שעדיין נמצאים במשא ומתן: אפשרות להפעלת טיסות מישראל למדינות נוספות כמו הבלקן, גיאורגיה, איחוד האמירויות, וגם בסופו של דבר טיסות ישירות להודו ותאילנד. דבר נוסף שעליו דנים הוא הקמת מוסך תפעולי באילת וטיסות פנים-ארציות בין נתב"ג לאילת. במשרד התחבורה דורשים את הפעלת הטיסות הפנים-הארציות, ושהמטוסים של החברה יוצבו בישראל, וכך יהיה יותר זול להפעיל אותם.

שני קווים חדשים לישראל, וויז אייר
משרד התחבורה דורשים טיסות פנים ארציות, ארכיון | צילום: רויטרס, חדשות

כרגע המתנגדים הגדולים להקמת הבסיס של וויז אייר בארץ הם ההסתדרות והוועדים. מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ' הזהיר בריאיון לחדשות 12 בחודש ספטמבר ש"כניסתה של וויז לתל אביב - יביא לחיסול התעופה הישראלית". אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, חושש גם הוא מהקמת הבסיס, ואמר בריאיון לחדשות 12 באותו החודש שהוא מוטרד מ"ממהלכים לא ענייניים, שנודף מהם ריח פוליטי". במשרד התחבורה טוענים כי יוזמה זו נועדה להיטיב עם הצרכן הישראלי - ליצור תחרות, להוריד מחירים ולפתוח את השוק.

פרסומת

הקמת הבסיס תביא להוזלת מחירי הטיסות?

הקמת בסיס פעילות עבור וויז אייר בישראל היא מהלך שצפוי להשפיע על כולנו: החברה תוכל להנחית את מטוסיה בנתב"ג, להלין את צוותיה בישראל, להפעיל יותר טיסות בשעות המראה טובות הרבה יותר - ובכך גם להוזיל עלויות. במילים אחרות, מדובר ב"סניף" של וויז אייר בארץ, בדומה ליעדים אחרים בעולם שבהם לחברה יש בסיס פעילות, כמו אבו דאבי, בריטניה ומלטה.

כיום וויז אייר עדיין שומרת על עיקרון הלואו-קוסט, וניתן למצוא טיסות במחיר "של פעם". אנדרש ראדו, ראש מערך התקשורת בחברה, הסביר: "חברות רבות לא אוהבות תחרות, כי זה קל לגבות יותר. קל לחיות חיים נוחים יותר. אבל אני חושב שאנחנו חברה פורצת דרך, זאת הסיבה שיש לנו כל כך הרבה טיסות לישראל, וזאת גם הסיבה שאנחנו יכולים להציע מחירים נמוכים כל כך לנוסעים הישראלים".

סמנכ"לית איסתא טלי נוי תיארה את השפעת הקמת הבסיס של החברה בארץ: "אם אנחנו רואים את וויז היום טסים ליעדים קרובים כמו לרנקה, בודפשט ובוקרשט, אנחנו נראה יעדים קצת יותר רחוקים כמו לונדון וכמו מילאנו - שם באמת נוכל לראות את ההשפעה על המחירים. גם על חברות תעופה אחרות". אם כך, התרחבותה של חברת התעופה הזרה צפויה להוזיל עלויות עבור הצרכן הישראלי. יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות", הסביר: "ברגע שיפתחו כאן בסיס, היא תוכל לאפשר לישראלים לטוס להרבה יותר יעדים, בשעות הרבה יותר טובות - ובמחירים הרבה יותר מעניינים".

פרסומת
Wizz Air
המדינות בהן פועלת חברת התעופה ההונגרית

וויז אייר מפעילה כיום טיסות מישראל ל-15 יעדים: בודפשט, לרנקה, בוקרשט, לונדון, רומא, מילאנו, וינה, סופיה, יאסי, ורנה, אתונה, נאפולי, וילנה, כרתים ורודוס. עם הקמת הבסיס בארץ, ההיצע צפוי להתרחב באופן ניכר.

כיום לוויז אייר יש 33 בסיסים ב-15 מדינות - אלבניה, אוסטריה, בולגריה, קפריסין, גיאורגיה, הונגריה, איטליה, ליטא, צפון מקדוניה, מולדובה, פולין, רומניה, סרביה, אוקראינה ובריטניה. היא טסה ל-200 יעדים ומחזיקה ב-241 מטוסים.