N12
פרסומת

אל על במכתב חריג לרה"מ: הקמת בסיס פעילות ל-Wizz בארץ - פגיעה בחוסן הלאומי | פרסום ראשון

שרת התחבורה רגב מקדמת מהלך שיאפשר לחברה ההונגרית להקים "סניף" בישראל • בכך תוכל Wizz להפעיל יותר טיסות ואף לצמצם את עלויותיהן עבור הנוסעים • במכתב שנשלח לרגב ולנתניהו, חברת התעופה הישראלית הביעה התנגדות נחרצת למהלך, אותו כינתה "צעד קיצוני" ו"תקדים מסוכן" • לטענתה, המהלך יפגע בחברות הישראליות ויגרור "השלכות שליליות על ביטחון הציבור הישראלי" בטיסות מהארץ ואליה

דין פישר
פורסם:
אל על
מטוס של חברת אל על, ארכיון | צילום: reuters
הקישור הועתק

אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל, שלחה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התחבורה מירי רגב, ובו הביעה התנגדות חריפה להקמת בסיס פעילות בארץ עבור חברת Wizz Air ההונגרית - כך פרסמנו לראשונה היום (שלישי) ב-N12.

במכתב של אל על, עליו חתמו המנכ"לית ויו"ר הדירקטוריון של החברה, הובעה כאמור התנגדות נחרצת למהלך שמקדמת שרת התחבורה רגב. לטענת חברת התעופה הישראלית, המהלך "טומן בחובו סיכון לפגיעה מהותית בחברות התעופה הישראליות בפרט ובמדינת ישראל בכלל" - ועשוי לגרור "השלכות שליליות על החוסן הלאומי ועל ביטחון הציבור הישראלי בטיסות מישראל ואליה".

מטוס של ויז אייר
מטוס של חברת Wizz Air, ארכיון | צילום: Arpingstone, Wikipedia

לדברי אל על, הקמת בסיס פעילות עבור החברה ההונגרית בישראל תפגע בחברות הישראליות, אשר "מהוות גשר אווירי בין ישראל למדינות העולם ומשחקות תפקיד חיוני ביותר בשמירה על חוסנה של מדינת ישראל". בנוסף, נטען כי מהלך זה מצטרף למהלכים אחרים הפוגעים בתעופה הישראלית ואף יוצר אי-שוויון תחרותי, שכן החברות הישראליות נושאות בדרישות ביטחוניות מחמירות ובעלויות גבוהות, בעוד שחברות זרות פטורות מכך.

עוד לטענת אל על, המהלך, שהוגדר "צעד קיצוני", מהווה "תקדים מסוכן" שעלול להביא להענקת זכויות דומות לחברות זרות נוספות, לדחיקת החברות הישראליות מהשוק המקומי ולפגיעה בעובדים ובכלכלה הישראלית. מעבר לכך, נטען כי ישנו מחסור בסלוטים בנמל התעופה בן גוריון, והקמת בסיס פעילות עבור Wizz בארץ יחריף את מגבלת הקיבולת ויפגע בזכויותיהן של החברות הישראליות ובתקנות התעופה העולמית.

עומס בנתב"ג
מהלך שישפיע על כולנו. נוסעים בנתב"ג, ארכיון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
פרסומת

באל על ציינו כי בעוד והחברות הזרות נטשו את הפעילות בישראל בעתות חירום, החברות הישראליות נשארו והבטיחו את הגשר האווירי לעולם. "הרחבת פעילות החברות הזרות על חשבון צמצום פעילות החברות הישראליות כאמור, תפגע משמעותית בחוסן הלאומי ובצרכים הלאומיים במציאות המורכבת והמשתנה בישראל", לשון המכתב.

הקמת בסיס פעילות עבור Wizz בישראל היא מהלך משמעותי שישפיע על כולנו: החברה תוכל להנחית את מטוסיה בנתב"ג, להלין את צוותיה בישראל, להפעיל יותר טיסות בשעות המראה טובות הרבה יותר - ובכך גם להוזיל עלויות. במילים אחרות, מדובר ב"סניף" של Wizz בארץ, בדומה ליעדים אחרים בעולם בהם לחברה יש בסיס פעילות, כמו אבו דאבי, בריטניה ומלטה. כבר בחודש הבא צפוי מנכ"ל Wizz להגיע לארץ כדי לדון בנושא.