N12
פרסומת

סוכני הנסיעות החדשים: הבינה המלאכותית מציעה הזמנת חופשה – מהטיסה ועד האטרקציות

הבינה המלאכותית משתלבת בתחום חדש ומאפשרת הזמנת חופשות במהירות וביעילות • כמעט חצי מהנוסעים באירופה ובארה"ב כבר משתמשים בכלי AI כדי לתכנן חופשה • מומחים צופים שסוכנים חכמים יוכלו בעתיד גם להתמקח ולסגור עסקאות באופן עצמאי • מירב סגרה חופשה ברבע שעה בעזרת סוכן AI: "זו הייתה החופשה הכי יעילה, זולה, מהירה וזריזה שסגרתי, זה מדהים"

דין פישר
המהדורה המרכזית
פורסם: | עודכן:
הקישור הועתק

הבינה המלאכותית משתלבת בשנים האחרונות בכל תחומי חיינו, כעת היא פורצת לזירה חדשה. מירב בר-קיימא החליטה לנסות משהו אחר כשהחליטה שהגיע הזמן להזמין חופשה. ובמקום שעות של חיפושים באתרים ובאפליקציות – היא בחרה בסוכן התיירות החדש: ה-AI. “זו הייתה החופשה הכי קצרה, הכי יעילה, הכי מהירה והכי זריזה, ואפילו זולה”, היא מספרת. “כל זה ברבע שעה. היא (הבינה המלאכותית) הלכה וחיפשה בשבילי, ואני לא הייתי צריכה לרוץ מאתר לאתר. היא פשוט עשתה הכול לבד”.

תכנון נסיעה עם בינה מלאכותית
תכנון נסיעה עם בינה מלאכותית

הנתונים מראים שמירב לא לבד. אחד הדוחות הגדולים שפורסמו לאחרונה מצביע על כך שכמעט מחצית מהנוסעים באירופה ובארה"ב השתמשו בכלי בינה מלאכותית כדי לתכנן ולהזמין את החופשה שלהם. התחרות בין גוגל לצ'אט GPT מתלהטת, וכל אחת מחברות הענק מנסה למשוך אליה כמה שיותר תיירים.

אופיר אשר, מומחה לבינה מלאכותית, מתאר לאן זה הולך: “נכון לעכשיו הג'מיני של גוגל לא יודע להתמקח על מחירים. אבל זה בהחלט הכיוון. אנחנו מתקרבים לעתיד שבו הסוכן יוכל ממש להתקשר לבתי מלון ולעסקים, להזמין בשבילנו – וגם להתמקח. נוכל להגדיר לו את המחיר שאנחנו מוכנים לשלם, והוא ינסה להוציא את הדיל הכי טוב. ואם לא – הוא פשוט לא יסגור את העסקה”.

אופיר אשר, מומחה בינה מלאכותית
אופיר אשר, מומחה בינה מלאכותית

אולם לצד הנוחות, יש גם מי שנפלו בפח. בלוגרית ספרדייה סיפרה איך נתקעה בשדה תעופה בגלל שהסתמכה על הצ'אט GPT – ולא ידעה שדרוש אישור מיוחד להיכנס לפוארטו ריקו. “זה קרה לי כי לא חקרתי יותר”, הודתה בסרטון שפרסמה ברשת. “בדרך כלל אני בודקת הכול. הפעם סמכתי עליו והוא אמר לי שלא צריך. אז כן, לפעמים אני אפילו מקללת אותו".

פרסומת

ענקיות התיירות עצמן לא נשארות מאחור ומפתחות סוכני AI משלהן. טלי נוי, סמנכ"לית איסתא, מספרת על "דניאל" – המגה-סוכנת של החברה: “תחשוב על שכל שיודע הכול. הוא מעודכן כל הזמן ויכול להתאים לך את החבילה המדויקת. לא רק הכי זולה – אלא זו שתיתן לך גם את מקסימום הזמן ביעד, משהו שכמעט אף אחד לא יודע לעשות היום”.

ועדיין, רבים מהנוסעים מעדיפים את המגע האנושי. לירי לינמן, בלוגרית טיולים, מסבירה: "במצב הנוכחי קשה לסמוך לגמרי על הכלים האלה. אפשר להזמין מחברה זרה ושהטיסה תבוטל. אני פשוט משווה בכמה אתרים ובוחרת. אין לי צורך להתייעץ עם בינה מלאכותית”. גם מומחי הבינה מסכימים שיש להיזהר. אשר מזהיר:
“אני סומך עליהם, אבל חשוב לדעת איזה מידע נותנים להם. לא הייתי משתף פרטים מסווגים מהעבודה או כרטיסי אשראי. אין שום סיבה לחשוף דברים כאלה”.

לירי רינמן, "טראוולירי"
לירי רינמן: "אין לי צורך להתייעץ עם בינה מלאכותית"

ולאן פנינו? כרגע השוואת המחירים עדיין מכריעה לטובת החיפוש העצמי. אך לא בטוח שלאורך זמן – ההערכה היא שבקרוב מאוד גם המשימה הזו תעבור לידיים של סוכני הבינה המלאכותית.