הפעם זה יקרה? רגב אישרה את כניסת Uber לישראל | פרסום ראשון
לאחר שנים של ניסיונות שנבלמו בלחץ לובי נהגי המוניות, שרת התחבורה מירי רגב אישרה בחשאי את כניסת חברת Uber לישראל • הצוות שהוקם במשרד התחבורה צפוי להגיש את מסקנותיו לקראת השקת השירות ברבעון הראשון של 2026 – מהלך שעשוי לשנות את שוק התחבורה המקומי מהיסוד • כל הפרטים


פרסום ראשון: בשקט ומתחת לרדאר, שרת התחבורה מירי רגב נתנה לפני כשלושה חודשים את האור הירוק הרשמי להכנסת חברת ההסעות הבין-לאומית Uber לישראל - כך פרסמנו היום (שלישי) לראשונה ב-N12. עם זאת, לא ברור אם המהלך יצא לפועל בשל הכוח הרב של לובי נהגי המוניות בפריימריז בליכוד, ביתר שאת בשנת בחירות.
בדיון פנימי שנערך במשרד התחבורה, הוסמכה רשות התחבורה הציבורית לקדם את המהלך – ולפי ההחלטה, השירות עשוי להתחיל לפעול כבר ברבעון הראשון של 2026.

כדי לנהל את התהליך מונה מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, לעמוד בראש צוות ייעודי שיבחן את כלל ההיבטים הקשורים לכניסת החברה. החל מהשפעתה על מערך התחבורה הציבורית בישראל, דרך ההתמודדות עם נהגי המוניות ועד לשאלות כלכליות ורגולטוריות.

ל-N12 נודע כי הדיונים בין הצוות המקצועי לאגף אסטרטגיה וכלכלה הסתיימו לאחרונה, וכעת נבחנות ההשלכות. זאת, לאחר שנים שבהן ניסיונות להכניס את Uber לישראל נבלמו – בעיקר בשל לובי נהגי המוניות וכוחם הגדול בהתפקדויות לליכוד, שהפך אותם לשחקן פוליטי משמעותי והקפיא כל ניסיון לרפורמה בענף.
כניסתה האפשרית של Uber צפויה לעורר סערה בשוק התחבורה המקומי - בין מי שיראו בה הזדמנות לשיפור השירות והוזלת מחירים, לבין המתנגדים החוששים לפגיעה בנהגי המוניות ובמערך הקיים.
זוהר גולן, יו"ר התאגדות נהגי המוניות בפורום העצמאיים מבית ההסתדרות מסר בתגובה: "אם רוצים לעשות סדר בתחום הסעות נוסעים ברכבים, אז תשנו את החוק ותעשו שוויון מלא גם לנהגי המוניות שכיום נדרשים לשורה ארוכה של חוקים ותקנות, כולל הכשרה ארוכה ויקרה. השאלה האמיתית היא מה 'מסתתר' מאחורי ההכנסה של 'אובר'? ברור שמה שקורה כאן זה ניסיון להכשיר את השרץ.
"מדובר במהלך שיעניק לגיטימציה לכל הנהגים הלא חוקיים של תופעת 'הדרייברים', שקיים כמובן בעיקר במגזר החרדי. זו האמת שמירי רגב מנסה להסתיר. היא לא סתם שולפת פתאום את שירות אובר, אלא היא רוצה למצוא פתרון לקבוצה של מצביעים פוטנציאליים וקבוצת הלחץ החרדית לקראת הבחירות הקרובות. רגב לא דואגת למצב התחבורה הציבורית אלא מנסה להכשיר בדלת האחורית עבריינים כדי לגרוף הון פוליטי אישי".