הפתרון של שרת התחבורה למחסור בנהגי אוטובוס: "נביא נהגים מחו"ל"
פרסום ראשון: על רקע הכישלון בהגדלת מספר הנהגים בשירותי התחבורה הציבורית, השרה מירי רגב מציגה פתרון יצירתי ושנוי במחלוקת • במפגש עם נציגי ארגון הנהגים אמרה השרה כי "יכול להיות שלא תהיה ברירה ונצטרך להביא נהגים מחו"ל" • הניסיון לפתור את המחסור בעובדי בניין באמצעות יבוא עובדים נכשל - האם הפעם זה יעבוד?

המחסור החריף בנהגי אוטובוס בשירותי התחבורה הציבורית בישראל הביא את שרת התחבורה מירי רגב להציע פתרון יצירתי ושנוי במחלוקת. בהרמת כוסית עם נציגי ארגון הנהגים אמרה רגב כי "יכול להיות שלא תהיה ברירה ונצטרך להביא נהגים מחו"ל", כך אנחנו מפרסמים לראשונה ב-N12.
לפי הערכות, בענף חסרים אלפי נהגים - דבר שכבר הביא בעבר לצמצום פעילות וביטול נסיעות. כעת שלפה שרת התחבורה הצעה לפתרון "מחוץ לקופסה" לדבריה: לייבא נהגים. באירוע עם ארגון הנהגים, שחבריו הם שמתמודדים עם עומס הנסיעות, התייחסה רגב לנושא.
"יש לנו אתגרים גדולים מאד בתחבורה הציבורית, אחד זה נושא גיוס נהגים", אמרה. "אם לא נצליח להכשיר פה נהגים אנחנו נצטרך להביא נהגים מחו"ל, שיבואו לכאן רק לטובת הדבר הזה, לאיקס זמן, ויוכשרו פה. נחשוב מחוץ לקופסה".

בענף הבניין השיטה נכשלה
הצעתה של שרת התחבורה לפתור את המחסור בנהגי תחבורה ציבורית באמצעות הבאת עובדים מחו"ל צורמת במיוחד על רקע כישלון המדינה לפתור את המחסור בעובדים בתחום הבניין והתשתיות באותה דרך בדיוק.
עם פרוץ מלחמת 7 באוקטובר נוצר מחסור חמור בעובדים בענף לאחר שהמדינה אסרה על כניסתם של פועלים פלסטינים. בעקבות הלחצים אישרה הממשלה מכסות חדשות להבאת עובדי בניין מחו"ל - אך אלו לא מולאו. לטענת הקבלנים, גם רבים מהעובדים שכן הגיעו אינם מיומנים מספיק ואיכותם נופלת מזו של הפועלים הפלסטינים.