הקרב על עתיד קוני איילנד: תוכנית קזינו בשווי 3 מיליארד דולר מעוררת מחלוקת בין התושבים ליזמים
הצעה להקמת קומפלקס קזינו ענק בקוני איילנד עם מלון בן 500 חדרים, מרכז כנסים, אולם הופעות שיפעלו 24 שעות ביממה, מתמודד כעת עם ביקורת חריפה מצד תושבים ומנהיגים מקומיים. הפרויקט השאפתני צפוי למשוך כ-8 מיליון מבקרים בשנה, אך עלול להוביל לעומסי תנועה כבדים, מחסור חמור בחניה ופגיעה באופי הייחודי של השכונה ההיסטורית


הצעה של 3 מיליארד דולר להקמת קומפלקס קזינו נוצץ בקוני איילנד שבניו יורק מתמודדת עם תגובות נגד גוברות מצד תושבים, מנהיגים מקומיים וחברי הוועדה המייעצת לקהילה של המדינה (CAC). לטענתם, הפיתוח עלול להפוך את חצי האי שנמצא בקצה הדרומי של ברוקלין ל"גיהינום תעבורתי" כל השנה.
הקזינו המוצע, המכונה "הקוני", כולל פרויקט שאפתני של מלון בן 500 חדרים, מרכז כנסים, אולם הופעות, שטחי מסחר, מסעדות ומעל ל-32 אלף מטר רבוע של קזינו. אם יאושר, הוא יפעל 24/7 וימשוך כ-8 מיליון מבקרים מדי שנה, יותר מכפול מרמות התיירות הנוכחיות של השכונה. אך בעוד שיזמים משבחים את הפרויקט כמנוע כלכלי עבור דרום ברוקלין, כאמור מבקרים טוענים שהוא עלול להציף את התשתיות המקומיות ולהפוך את האופי הייחודי של אחת משכונות החוף האייקוניות ביותר של ניו יורק.
New Renderings Revealed For ‘The Coney’ Casino Master Plan in Coney Island, Brooklyn https://t.co/qwtGRpMQb0 pic.twitter.com/XgHEltvPhW
— YIMBY Tweets (@yimbytweets) May 24, 2024
"התמוטטות מוחלטת"
בישיבת ה-CAC ב-30 ביולי, מריסה סולומון החברה בוועדה, אמרה כי "מחקר התחבורה שביצענו קבע שיהיו השפעות שליליות משמעותיות בצמתים מרובים, והפתרון המוצע לכך הוא שני רמזורים חדשים וכמה פסי האטה" היא שאלה. "האם זה יצליח להתמודד עם מה שהדוח קובע כהתמוטטות מוחלטת של התנועה באזור?".
על פי בחינה של ארגוני סביבה, הקזינו ייצר יותר מ-5,000 נסיעות רכב ביום בימי חול, והביקוש לחניה יעלה על קיבולת האתר של עד 912 מכוניות, מה שיאלץ נהגים להתחרות על שטחים ציבוריים ופרטיים שכבר נדירים. בלילות שבת, ביקוש החניה הצפוי עשוי לעלות על 106 אחוז מהקיבולת באזור כולו. התנועה בכביש Belt Parkway וברחובות העיליים הסובבים אותו, כולל שדרות Surf ו-Stillwell, תדרדר לתנאי עצירה כמעט בשעות השיא, כאשר זמני ההמתנה בצמתים מסוימים צפויים לעלות על שש דקות.
Coney Island leaders against casino plan for iconic beach and boardwalk: ‘We don’t want it’ https://t.co/H2mnS3eHSX pic.twitter.com/Qv8K5K6dL6
— New York Post (@nypost) April 30, 2023
למרות תחזיות התנועה הקודרות, תומכי הקזינו מתעקשים שהפרויקט יביא לשדרוגים שהיו נחוצים זה מכבר לתשתית התחבורה של קוני איילנד. חבר המועצה לשעבר של ברוקלין, רוברט קורנגי, כיום דובר הקזינו, אומר שהפרויקט יכלול שיפורים בתחנת הרכבת התחתית של שדרת Stillwell, תיאום טוב יותר של רמזורים, ואפילו דחיפה מחודשת לתחנת המעבורת שהתעכבה זמן רב. "הקוני יבצע שיפורים בנגישות התחבורה של קוני איילנד לאחר עשרות שנים של הזנחה", אומר קורנגי. "אנחנו גם הולכים להציע תעריפי נסיעה הלוך ושוב ברכבת התחתית בהנחה או בחינם לאורחים ולעובדים ולספק שירות רכבת תחתית אקספרס ישירות ממנהטן לקוני איילנד".
Promotores de un casino en Coney Island aseguran que proyecto es una gran apuesta https://t.co/RaU5n9Jto0 pic.twitter.com/mlnKRPrGpY
— Félix Victorino (@donfelixspm) January 10, 2025
יזמים מתכננים גם להפעיל אוטובוסי הסעות ממנהטן ומנמלי התעופה העיקריים של העיר, והציעו קרן נאמנות של 200 מיליון דולר לתמיכה בעמותות מקומיות, יחד עם 15 מיליון דולר לבטיחות הציבור. עם זאת, המבקרים לא משוכנעים שהשיפורים המובטחים יתממשו או יפחיתו משמעותית את תנועת כלי הרכב.
רונלד סטיוארט, תושב קוני איילנד, טוען שהקזינו יבודד את קהילת העסקים המקומית. "אם אתה בתוך קזינו אתה לא יוצא לעזור לעסקים בחוץ שהם לרוב עסקים משפחתיים", הוא אומר. אחרים, כמו התושבת ג'וליה דניאלי, רואים בפרויקט מקור נחוץ למשרות ובידור לאורך כל השנה: "כשהחורף יגיע אנשים סוף סוף ימצאו משהו לעשות ויהיה להם לאן ללכת. בחורף אין כאן עבודה ואין תנועה".