N12
פרסומת

ועדת הכלכלה אישרה: נמל התעופה הבא של ישראל - תוך 5 שנים בנבטים

למרות התנגדות מערכת הביטחון אישרו חברי הכנסת לקריאה ראשונה הצעות חוק להקמת נמל התעופה בנבטים • מדובר בצעד נוסף בסאגה הבלתי נגמרת סביב הקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג וספק שהוא האחרון • נציגת משרד הביטחון בדיון: העמדה המקצועית העקבית היא שלא ישים להקים נמל תעופה אזרחי בנבטים

ליאור באקאלו
פורסם:
שיתוף הפעולה בבסיס
תרגיל בבסיס נבטים (ארכיון) | צילום: חיל האוויר
הקישור הועתק

צעד לקראת הקדמת נמל תעופה בין-לאומי חדש: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שקובעות שנמל התעופה הבין-לאומי הבא של ישראל יוקם בנבטים. יו"ר הוועדה חה"כ דוד ביטן (הליכוד) ציין כי חשוב שהתכנון והבנייה של השדה בנבטים יסתיימו תוך חמש שנים.

אלא שהחלטת הוועדה עדיין לא מהווה סוף פסוק בסאגה ארוכת השנים סביב מיקום הקמת נמל התעופה הבין-לאומי הבא של ישראל. יותר מעשור חלף מאז שממשלת ישראל קבעה כי נמל תעופה בין-לאומי משלים לנתב"ג יוקם ברמת דוד בצפון הארץ. ב-2022 הודיעה שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי על ביטול ההחלטה, אך שנה לאחר מכן הנחה שוב ראש הממשלה נתניהו לבחון הקמתה של נמל תעופה באזור.

שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב שינתה את עמדתה בנושא מספר פעמים: פעם תמכה בהקמת נמל תעופה בנבטים, לאחר מכן ברמת דוד, בשלב מסוים בשניהם, וכעת נראה כי היא שוב תומכת בהקמת נמל התעופה דווקא בנבטים.

הקמת נמל התעופה בנבטים נתקלת בהתנגדות המערכת הביטחונית בטענה כי הדבר יפריע לפעילות חיל האוויר באזור. בדיון בוועדת הכלכלה אמרה נציגת משרד הביטחון כי אין כוונה להערים קשיים, אך קיימים שיקולים ביטחוניים משמעותיים ומהותיים. היא הוסיפה כי העמדה המקצועית העקבית היא לחוסר ישימות של חלופת נבטים. "התבקשנו לגבש חוות דעת עדכנית על רקע לקחי המלחמה, ובכוונתנו לפנות לקבינט", הוסיפה.

לטענת יו"ר ועדת הכספים ביטן, ישיבה חסויה שהיתה אמורה להתקיים בנושא בוטלה לאחר שמשרד הביטחון הערים קשיים. ראש אגף תחבורה במנהל התכנון מסרה בהמשך לשאלה מצד חברי הוועדה כי חסרים נתונים ממשרד הביטחון.