פרסום ראשון: הקמפיין החדש של yes ל-YES+FIBER, עבור שירותי הטלוויזיה של החברה עם אינטרנט בסיבים אופטיים, מעורר זעם בקרב השחקנים שמופיעים בפרסומת, והנושא אף נמצא בבדיקה משפטית. כך נודע היום (רביעי) ל-mako.

בפרסומת החדשה, שעלתה בימים האחרונים, פרזנטורית החברה נועה קירל נראית כשהיא נכנסת לעולם מאויר, תוך שהיא מבצעת את השיר "דמיון חופשי" של יצחק קלפטר. בפרסומת קירל מדלגת בין סצנות מאוירות של הפקות מקור של yes, כמו "פאודה", "הטבח", "טיפול לילי" ו"קוגל", ושם רואים גם את השחקנים המככבים באותן סדרות. בין השאר, נראים בגרסתם המאוירת השחקנים גל תורן, גורי אלפי, ששון גבאי, ליאור רז ועידן עמדי. ל-mako נודע כי השחקנים ואנשיהם זועמים על כך שנעשה שימוש בדמותם בקמפיין לקידום מוצר חדש - ללא אישורם וללא תשלום.

לפי גורמים המעורים בפרטים, השחקנים הופתעו לראות את עצמם על המסך בקמפיין החדש: "אף אחד לא אמר כלום, פתחנו את המסך וראינו את זה". גורם נוסף המעורה הפרטים אמר בשיחה עם mako כי הסוכנים והשחקנים "קיבלו הצעה להשתתף באותו קמפיין, להצטלם אליו - וסירבו. ואז פתאום זה קרה בלי שידעו". 

מ-yes נמסר בתגובה: "yes מובילה את הפקות המקור בישראל וממשיכה להשקיע ביצירה ישראלית, גם בעת מלחמה, עשרות מיליוני שקלים בשנה. בקמפיין מוצגות סצנות מתוך הסדרות שלנו ואנו משקיעים רבות בלקדם אותן ורק אותן".

סוכנים שמעורבים בעניין אמרו: "איך דווקא yes, שאומרת שהיא רוצה לעודד את התעשייה המקומית, לוקחת את זכות הבחירה של האומנים אם להשתתף בקמפיין או לא". גורם נוסף אומר כי מדובר בשטח אפור מבחינה משפטית: "העניין נמצא בבדיקה ובטיפול משפטי. אלה לא רק דמויות, אלה השחקנים עצמם, להם זה שווה המון כסף". גורם אחר שבקיא בפרטים אמר ל-mako כי "עשו ניצול ציני בעידן עמדי. השתמשו בו לקידום מוצר חדש". 

כאמור, העניין נמצא כעת בבדיקות של הסוכנים והשחקנים, ובמידה שיתברר כי ב-yes עברו על החוק - יינקטו צעדים משפטיים והשחקנים אף ידרשו שכר על הקמפיין המדובר.