הוגשו 7 הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז לתכנון, הקמת והפעלת הארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק. כך נמסר בהודעה משותפת של משרד האוצר, משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל.

הפרויקט כולל סלילת כ-22 ק"מ של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים באבליים, מכר ובית העמק. לפי הודעת הממשלה, הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית.

הפרויקט יוקם בשיטת BOT, שבמסגרתה נבחר גורם פרטי שמקים ומתפעל את הפרויקט, ומעביר אותו חזרה לבעלות המדינה לאחר מספר שנים שנקבע מראש או לאחר הגעה לרף הכנסות מסוים. הפרויקט כולל תכנון, מימון והקמה, לרבות שדרוג כבישים קיימים. עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.

הקבוצות שהגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הן:
1. דניה סיבוס
2. שיכון בינוי וקרן קיסטון
3. קבוצת מנרב ומגדל חברה לביטוח
4. קבוצת אשטרום
5. קבוצת אורון ואוליצקי תשתיות
6. שפיר הנדסה אזרחית וימית
7. אלקטרה

הפרויקט מקודם באמצעות ועדת המכרזים הבין-משרדית להארכת כביש 6 צפון בשיטת PPP המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל. בראש הוועדה עומדת הסגנית הבכירה לחשב הכללי אושרת דוד-דקר, והוא צפוי לכלול שני שלבים: שלב המיון המוקדם שהסתיים היום, ושלב המכרז שעתיד להתפרסם בתחילת שנת 2024. על פי מתווה זה, העבודות אמורות להתחיל בשנת 2025.