הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול בשבועות הקרובים. תעריפי הנסיעה תלויים בדרך שבה תבחרו לשלם, אפליקציה או רב-קו וכן המרחק והזמן שבו תיסעו. האפליקציות שדרכן ניתן לשלם הן Moovit ,Cello, רב-פס, Pango והופאון. אז איך הכי כדאי לשלם? N12 עושים סדר.

המחירים המלאים 

  • נוסע המשתמש באוטובוס וברכבת הקלה הלוך וחזור מפתח תקווה לקרליבך בטווח זמן הגדול מ-90 דקות ביניהם ישלם 6 שקלים בעבור כל נסיעה ועד 14 שקלים באופן יומי באפליקציה, לעומת 24 שקלים בערך צבור ברב-קו או 14 שקלים לחופשי יומי.
  • בשימוש ב 10 ימים בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה 140 שקלים השווה ערך ל-10 חוזים של חופשי-יומי ברב קו, לעומת 240 שקלים בערך צבור ברב-קו או 252 שקלים בחופשי-חודשי.

  • נוסע המשתמש ברכבת הקלה לאורך כל מסלול הלוך חזור מפתח תקווה ועד בת ים ישלם 13.5 שקלים בעבור כל נסיעה ועד 27 שקלים באופן יומי באפליקציה וברב-קו. בשימוש חודשי (21 ימים) בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה 252 שקלים, עלות של חופשי-חודשי ברב-קו. לעומת זאת, אם הנוסע יבחר בערך צבור ברב-קו או יקנה בכל יום חוזה חופשי יומי - הוא ישלם 567 שקלים  
  • נוסע המשתמש באוטובוס פנימי באשדוד, ברכבת ישראל לת"א וברכבת הקלה (כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה) ישלם 26 שקלים לכל כיוון ועד 31.5 שקלים באופן יומי באפליקציה, מחיר של חופשי-יומי, לעומת זאת בערך צבור ברב-קו הנוסע ישלם 52 שקלים. בשימוש ב-10 ימים בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה או בקניית חוזה חופשי-חודשי 286 שקלים, לעומת 520 שקלים בערך צבור ברב-קו או 315 שקלים בקניית 10 חוזים של חופשי יומי ברב-קו.
  • נוסע המשתמש באוטובוס פנימי בנתניה, ברכבת ישראל לת"א וברכבת הקלה עד אצטדיון בלומפילד (כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה) ישלם 26 שקלים לכל כיוון ועד 31.5 שקלים באופן יומי באפליקציה, זהה למחיר חופשי-יומי, לעומת 52 שקלים בערך צבור. ברב-קו בשימוש חודשי בעבור אותן נסיעות ישלם באפליקציה או בקניית חוזה חופשי-חודשי 286 שקלים, לעומת 1,092 שקלים בערך צבור ברב-קו.

יקצר את זמני הנסיעה

לאורך תוואי הקו האדום פועלים שלושה קווי שירות, כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט שבדרום תל אביב לבין תחנת אהרונוביץ' שבבני ברק. את התחנות ניתן לראות על המפה.

קו שירות R1 מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה (בשני הכיוונים).

קו שירות R2 (מופעל חלקית) מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנת קריית אריה בפתח תקווה (בשני הכיוונים).

קו שירות R3 מחבר בין תחנת אליפלט בתל-אביב–יפו לתחנת קריית אריה בפתח תקווה (בשני הכיוונים).

"השקת הרכבת הקלה היא הזדמנות מצוינת עבור רבים לוותר על הרכב ולעבור לתחבורה ציבורית", מציין מנהל פעילות מוביט, פנגו, אייל זיו, "מלבד קלות התשלום באפליקציה בטלפון הסלולרי, הן במוביט והן בפנגו אין צורך בהטענת כסף והתחייבות לחוזי נסיעה, משלמים רק על כמות הנסיעות ועד לתקרת מחיר של חופשי יומי או חודשי. כפי שאנחנו רואים בהשוואה בפעמים רבות השימוש באפליקציה משתלם יותר מאשר בשימוש ברב קו".