חברת המשלוחים וולט משווקת לאחרונה מבצע מיוחד - משלוח חינם מקצביות, חנויות דגים ומעדניות, בכל הנקודות בארץ, למעט תל אביב. אלא שברכישה מהאפליקציה המחירים יכולים להיות יקרים יותר בעשרות אחוזים, כך שההטבה של משלוח חינם כלל לא משתלמת. 

"אם יש חברה שהיא רווחית זו וולט", סיפרה עובדת בחנות דגים בירושלים, שהודתה שאין לה יכולת להרוויח אם המחיר של מוצריה יהיה זהה בחנות ובאפליקציה. "וולט עושה עליך ועליי קופון, ככה זה עובד. אין לי משא ומתן איתם, אני רוצה לעבוד מולם אז אני זו שצריכה להתאים את עצמי אליהם".

וולט (צילום: מרים אלסטר, פלאש/90 )
לצד היתרונות - פער של עשרות אחוזים | צילום: מרים אלסטר, פלאש/90

הפערים בין קנייה בחנות לאפליקציה משמעותיים. כך למשל, ק"ג המבורגר בקצבייה באבו גוש יעלה בחנות 175 שקלים, בוולט - 240. על ק"ג קבב טלה נשלם בחנות 110 שקלים, ואילו בוולט -180. גם בקטגוריית הפירות והירקות הפערים מורגשים היטב: ק"ג בננות יעלה בירקניה במרכז 12.9 שקלים, באפליקציה 18.6, פער של 63%.

הממשק, הנוחות והמהירות הם היתרונות של וולט - אבל גם עם הטבה של משלוח חינם תשלמו הרבה יותר על המצרכים שתרכשו. 

מוולט נמסר: "מבצע המשלוחים חינם נועד לעודד רכישה מעסקים קטנים תוך מתן אפשרות ללקוח לבחור את ההצעה הטובה ביותר. בתי העסק הם שקובעים את מחירי המוצרים על גבי הפלטפורמה".