רשות המיסים הודיעה הבוקר (חמישי) על שינוי משמעותי, שיקל על תהליך החזרי המס. החל מהיום, טופסי 106 מ-6 השנים האחרונות יהיו זמינים עבור העובדים באתר הרשות, במקום שהעובדים יצטרכו לבקש אותם בעצם ממעסיקי עבר. מנהל רשות המסים ערן יעקוב: "הזמינות תקל משמעותית על התהליך".

סיקור N12

 

בבדיקה שערכו לאחרונה ברשות המסים, אותרו כ-150 אלף אזרחים שזכאים להחזר מס מהמדינה, אך לא הגישו בקשה להחזר. את הבדיקה ערכו ברשות עבור שנת 2017, שניתן להגיש עבורה בקשה להחזר מס עד לדצמבר 2023. מאז, נשלחו מעטפות ירוקות לבתיהם של אותם אזרחים, על מנת להזכיר להם ש"החזר המס שווה כסף".

"מציב את הלקוח במרכז"

המהלך הנוכחי יקל גם הוא על התהליך, מתוך הנחה שההקלה בבירוקרטיה תוביל אזרחים נוספים לבצע את הפעולה הפשוטה, שיכולה להשיב להם אלפי שקלים שנגבו ביתר. עד היום, על מנת לבקש החזר מס היה צריך להראות טופס 106 מהמעסיק - טופס שהמעסיק אמור להעביר לעובד ברבעון הראשון של כל שנה עבור השנה הקודמת, ומפרט את נתוני המשכורת וניכויי המס עבור השנה החולפת.

עם זאת, כל מי שהתעסק עם החזרי מס יודע שהמעסיק לא תמיד מנפיק את הטופס בזמן, כשלעתים העובד בכלל מחליף מספר מקומות עבודה לאורך השנים, והעניין "מתפספס". מי שרצה את הטפסים עבור החזר מס, היה צריך לבקש אותם מהמעסיק, לפעמים מעסק שנסגר, או שיחסי העבודה עמו הסתיימו בטונים צורמים.

ערן יעקב, מנהל רשות המיסים (צילום: גדעון מרקוביץ)
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים | צילום: גדעון מרקוביץ

ברשות המיסים הסבירו כי השירות החדש, שיאפשר לעובדים לגשת לטפסים הישר מהאתר, נועד לסייע ולהקל על משלמי המסים למצות את זכויותיהם. מנהל רשות המסים ערן יעקב מסר: "השירות החדש הינו צעד נוסף של הרשות ליישום האסטרטגיה שלה המציבה את הלקוח במרכז והוא חלק מהמאמצים לשפר את השירות ולהגביר את מיצוי הזכויות בקרב הציבור, על ידי מהלכים המעודדים לקוחות ששילמו מס ביתר לבקש החזרי מס".