תחנות בצבעים שונים, חלקן מתחת לאדמה - ואולם נוסעים עצום בגודלו: הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי לצאת לדרך בעוד שבועות ספורים - ולנסות ולהקל על הפקקים וקשיי התחבורה בגוש דן. כך זה נראה בתמונות ש אנשי ארגון 15 דקות לקידום התחבורה הציבורית בישראל ומתפרסמות ב-N12.

סיקור N12

בכל תחנות הרכבת ישנן כמה קופות אוטומטיות שניתן לקנות בהן כרטיסים ואף להנפיק רב-קו אנונימי - מה שיסייע לתיירים שלא יהיו תלויים בנציג אנושי. כמו כן, מי שיתקף את הנסיעה באפליקציות השונות יוכל לסרוק את הברקוד ולעלות לרכבת, ללא צורך בקופה. גם מי שמחזיק ברב-קו עם ערך צבור יוכל לשלם באמצעות מכשיר התיקוף ללא צורך בקופה, כפי שנעשה באוטובוסים. בחברה המפעילה של הרכבת, תבל, מבטיחים כי בכל תחנה יהיו סדרנים שינגישו את המידע לציבור. 

 

לדוגמה, אורך הנסיעה מתחנת אם המושבות (גבול פ"ת-בני ברק) לתחנת קרליבך במרכז ת"א עומד על כרבע שעה. נסיעה מתחנת ארלוזורוב לתחנת אליפלט אורכת כ-10 דקות. אנשי "15 דקות" העידו כי חווית הנסיעה שונה מאד מחוויית נסיעה באוטובוס וגם ברכבת ישראל: "יש בזה איכות ויעילות שלא מכירים בישראל".  

הקו האדום יעבור בכל תחנה כל 6 דקות וזמן נסיעה ממוצע בין תחנה לתחנה יעמוד על 2 דקות. לדוגמה, נסיעה בין תחנת הקוממיות בבת ים לרחוב אלנבי בתל אביב תיקח כ-32 דקות. הקו האדום כולל 34 תחנות, ש-24 מהן יהיו יעברו על פני הקרקע ו-10 תת-קרקעיות. המרחק בין התחנות הקרקעיות הוא כ-500 מטרים. המרחק בין התחנות התת-קרקעיות הוא כקילומטר אחד.