נסיעת ההשקה של הרכבת הקלה בגוש דן יצאה הבוקר (רביעי) לדרך בהשתתפות עיתונאים, רגע לפני הפתיחה החגיגית של הקו האדום לציבור ביום שישי. כמה מפגינים הגיעו לצד מסלול הרכבת הקלה וקראו לעבר השרה רגב: "את לא רצויה פה", המשטרה הרחיקה חלק מהם עוד לפני כן. הנסיעה יצאה משדרות ירושלים לכיוון תחנת אלנבי בתל אביב ואז חזרה לכיוון יפו. 

סיקור N12

מפגינים במסלול הרכבת הקלה לקראת נסיעת עיתונאים ראש
מפגינים במסלול הרכבת הקלה לקראת נסיעת עיתונאים ראשונה

במהלך הניסיון של השרה לתקף את הנסיעה ברכבת, חלה תקלה במערכת שלא אפשרה לה לשלם. רגב הכריזה: "מקווה שעד מוצ"ש זה יעבוד, ואם לא - אז אנשים ייסעו חינם גם במוצ"ש". אחד העיתונאים אמר לשרה "טוב שזה קרה עכשיו", היא השיבה: "לכן הגעתי לכאן היום, לא צריך לדאוג אם יש בעיות". בנוגע לטענות על כך שהרכבת לא תעבוד בשבת, השיבה: "אנחנו מדינה יהודית, יש כאן סטטוס קוו, יש חוק במדינה ואנחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו. הרכבת תעבוד עד כניסת שבת ומצאת השבת".

רגב ציינה כמה הערות לנסיעה שלה היום בדנקל: "החלטנו להפוך את הביקור פתוח לתקשורת כי אנחנו מבינים את ההתעניינות של הציבור. אם יש פערים, צריך לתת להם פתרונות - וניתן אותם לפני. ברור לנו שיהיו בעיות כאלו ואחרות עם הפתיחה אך ניתן להם מענה. אחת הסוגיות המרכזיות הייתה בלימות החירום ואחרי לחצים ונסיעות מבחן היא נפתרה וקיבלנו אישור בינלאומי".

מירי רגב
השרה רגב בנסיעת העיתונאים ברכבת הקלה לקראת ההשקה

מנכ"ל נת"ע חיים גליק הסביר: "למעלה מ-300 דיליים ידריכו את הנוסעים על השימוש במכשירים, הדרכים והמסלולים שבהם יש ללכת. להנחות את הנוסעים להמתין ליציאת הנוסעים מהרכבת עד לכניסתם. לדעת איפה עוצרים ואיפה הולכים". רגב התייחסה גם למחירי הנסיעה: "בלמנו את עליית מחירי התחבורה הציבורית, האוצר ביקש ערובה למקור תקציבי גם לשנים הבאות כדי שמחירי הרכבת הקלה לא יעלו, אנחנו נמצא את המקור הזה. המחירים צריכים להיות נמוכים וסבירים. זה לא רק אינטרס של משרד התחבורה, אלא גם של האוצר". 

השרה הגיעה כשלצידה מנכ"ל משרדה משה בן זקן: "אנחנו מתחילים הבוקר סיור מקצועי אחרון לפני הפעלת הרכבת ביום שישי לציבור הישראלי", פתחה רגב את דבריה, "אני נמצאת כאן עם מנכ"ל נת"ע, מנכ"ל תבל (חברת ההפעלה), נעלה לרכבת נגיע לאלנבי, נקבל סטטוס של מצב הפעלת הרכבת מהמנכ"לים. נשאל על הפערים, אם נותרו, בהפעלה ונקווה שלא נותרו. לקראת הבשורה הגדולה ביום שישי לטובת תושבי גוש דן ותל אביב".

חווויית הנסיעה ברכבת הקלה מרגישה די חלקה, אך הבלימות קצת מורגשות. במקביל, יש כרוז שקורא להחזיק את הידיות ברכבת כדי לא ליפול. בנסיעה, עברו העיתונאים באחת התחנות מתחת לאדמה.  

מירי רגב
השרה רגב בנסיעת העיתונאים ברכבת הקלה לקראת ההשקה

שעות הפעילות בשישי ומוצ"ש יורחבו

הקו האדום של הרכבת יעבור בין ארבע ערים מרכזיות ועתיד לשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה. הרכבת תעבור בממוצע בכל אחת מ-36 תחנותיה אחת לשש דקות. לאורך תוואי הקו פועלים שלושה קווי שירות, כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט שבדרום תל אביב לבין תחנת אהרונוביץ' שבבני ברק.

"השקת הרכבת הקלה היא הזדמנות מצוינת עבור רבים לוותר על הרכב ולעבור לתחבורה ציבורית", מציין מנהל פעילות מוביט פנגו, אייל זיו, "מלבד קלות התשלום באפליקציה בטלפון הסלולרי, הן במוביט והן בפנגו אין צורך בהטענת כסף והתחייבות לחוזי נסיעה, משלמים רק על כמות הנסיעות ועד לתקרת מחיר של חופשי יומי או חודשי. כפי שאנחנו רואים בהשוואה בפעמים רבות השימוש באפליקציה משתלם יותר מאשר בשימוש ברב קו".

לאחרונה, התעוררה סערה סביב השעה שבה תסיים הרכבת הקלה את נסיעתה ביום שישי, היא צפויה לבצע את נסיעתה האחרונה כ-3 שעות לפני כניסת השבת, כדי למנוע חילול. אחרי הפרסום ב"תוכנית חיסכון", הבטיח גורם בכיר בפרויקט ששעות הפעילות של הקו יורחבו באופן הדרגתי - כבר בשבועות הקרובים.