יותר משנה מתקיים בעשרות חברות ברחבי העולם פיילוט גלובלי שבודק איך שינוי מודל העבודה ישפיע על תפוקת העובד והשחיקה שלו. וגם, לא פחות חשוב מכך - על הכנסות החברה. אלו ממצאי הפיילוט העולמי - וגם זה שהתחיל בישראל.

איך נראה שבוע העבודה בארה"ב לפני הפיילוט?

  • בחברות שהשתתפו בניסוי עבדו בממוצע בשבוע במשך 38 שעות.
  • בכל יום עבדו 7.5 שעות, שישי ושבת ימי חופש.

אילו שינויים חלו במסגרת הניסוי?

  • יום חופש אחד נוסף: חלק מהעובדים העדיפו לקחת אותו באמצע השבוע וחלקם האריכו את סוף השבוע
  • יום העבודה התארך ל-8 שעות ורבע

כיצד קיצור שעות העבודה השפיע על החברות?

  • הכנסות החברה עלו בשיעור של 15%.
  • שיעור שימור העובדים עלה ב-32% - כלומר הצהירו שהם לא מתכוונים לעזוב בקרוב.
  • כל החברות שנכנסו לפיילוט החליטו להמשיך לפעול לפי מודל העבודה החדש.

איך הושפעו העובדים בארה"ב?

  • 51% מהם הצהירו שהם הרגישו יותר שליטה בחייהם.
  • 69% מהם חשו שחלה ירידה בשחיקה שלהם.
  • 39% סברו שירדה רמת החרדה שחשו עד לפני קיצור שעות העבודה.

כיצד עבד הפיילוט בישראל?

  • בתוך חצי שנה עדכנו החברות המשתתפות עדכנו שההכנסות שלהן עלו בשיעור של 24%.
  • שיעור ימי ההיעדרות של העובדים ירד ב-22%.
  • חלה ירידה של רבע בהיקף העובדים שעוזבים מרצון.

איך הושפעו העובדים הישראלים?

  • 60% מהם העידו שהם ישנים טוב יותר מאז החל הפיילוט – יותר מ-7 שעות בלילה.
  • 59% מהם העידו כי חל שיפור באיזון בין העבודה לבית ומצליחים לשלב טוב יותר בין המשימות בעבודה לבין חיי המשפחה
  • 79% מהעובדים חשו ירידה בתחושת הלחץ

מה צפוי בהמשך?

  • נציגת התנועה לקיצור שבוע העבודה בישראל, מלי אלקובי, בישרה: "לאור ההצלחה כאן בישראל אנחנו ממשיכים לפיילוט נוסף שיתחיל באוקטובר – ואתם מוזמנים להצטרף אליו. יש כבר שני ארגונים שנרשמו, זה פתוח לכל סוגי הארגונים – והליווי מאוד מקצועי".