סגירת נתיב תנועה בצומת בר אילן, אחד הצמתים המרכזיים בארץ, במסגרת העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה - גרם לפקקים ועומסים חריגים בימים האחרונים. מי שבעיקר סובלים הם תושבי אחת השכונות החדשות בקריית אונו שנתקלים בעומסי תנועה כבדים. בעקבות זאת שלח ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, מכתב למנכ"ל חברת נת"ע המנהלת את העבודות, חיים גליק - ובו דרש: "הסדרה מידית של נתיבי התחבורה והתזמונים בצומת בר אילן". 

נועם, תושבת אחת השכונות הסמוכות, סיפרה: "בגדול אנחנו גרים בשכונה חדשה על הקו של נת"ע והם פשוט עושים כרצונם כאן. עכשיו בלי לעדכן אף אחד הורידו לנו כיכרות ושינו רמזורים ויום אחד התעוררנו לפקקים מטורפים. אין יציאה. אנחנו במצור כאן. כל בוקר לוקח באיזור שעה לנסוע קטע של 20 מטר".

הסדרי התנועה החדשים נעשו בצומת הרחובות אהרון קציר בקריית אונו ליד הקמפוס, בחיבור עם דרך בר אילן. "הסדרי התנועה וצמצום נתיב פנייה שמאלה לכביש מספר 4, לא כללו שינויים מתחייבים בתזמון הרמזורים, כמתחייב משינויים אלה", כתב ראש עיריית קריית אונו.

עבודות הרכבת הקלה בצומת בר אילן

הוא הוסיף: "בשל כך נוצרו עומסי תנועה בלתי נסבלים וכעס גדול בקרב תושבי קריית אונו. לאור האמור, נדרש טיפולכם המידי לתיקון הפגם המתואר, ומענה מידי לפנייתנו בהחזרת נתיב נוסף לפנייה שמאלה ו/או פתרון אחר במתחם, כך שיתאפשר לתושבי קריית אונו לצאת מהעיר לכביש מספר 4 בקלות ובמהירות”.  

תגובת נת"ע: "בצומת המדובר בוצעו הסדרי תנועה עקב עבודות הקו הסגול, שהביאו עפ"י התכנית לצמצום נתיב אחד בפנייה שמאלה לכביש 4. על מנת להקל על הפונים לכביש 4, ביצעה נת"ע פניית פרסה קרובה, מזרחית לצומת, על כביש 471 המאפשרת פנייה נוספת לכביש 4 בשני נתיבים, כלומר נת"ע הוסיפה נתיב נוסף שמאלה, שלישי במספר. בתוך כך מבצעת נת"ע ניטור ומעקב אחרי התנועה בצומת, ומשנה את תזמון הרמזורים בהתאם - ידנית ואוטומטית, על מנת להקל על התנועה. בכל מקרה, מתנצלת נת"ע על עגמת הנפש שנגרמה לבאי הצומת".