במכתב עליו חתמו היום (ראשון) החשב הכללי והממונה על התקציבים במשרד האוצר, מתריעים השניים כי העברת האחריות על פרויקט המטרו מחברת נת״ע לחברה אחרת שזהותה טרם פורסמה, הינה החלטה שגויה שיש לתת עליה את הדעת.

״פרויקט הרכבת התחתית צפוי להסיע בשיאו כ-600 מיליון איש בשנה״, נכתב על ידי בכירי האוצר. ״הפרויקט נמצא בשלב קריטי הכולל תכנון וגיבוש עקרונות היסוד. העברת הפרויקט כולו לידי חברה אחרת, ללא הערכות ועבודת מטה, הוא שינוי מהותי ביותר ובעל משמעות גדולה אשר יש לתת עליה את הדעת ולבחון לעומק טרם קבלת החלטה״.

עוד נכתב על ידי הבכירים כי מחיר הטעות, באם תתקבל ההחלטה ללא חשיבה מוקדמת וללא ביסוס מקצועי, עלול להיות ״כבד מאוד״. הם אף הוסיפו כי עצם ההצהרה על השינוי עשויה להביא לאי ודאות בקרב מי שמעורב בפרויקט – וכי גם בכך יש בעייתיות שתשפיע על אופן התקדמותו.

מירי רגב, שרת התחבורה, רגב, הליכוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם בחברת נת״ע לא מרוצים מהחלטתה של השרה רגב. בשבוע שעבר, עם פרסום כוונתה להוציא את נת״ע מניהול פרויקט המטרו, התלוננו בחברה וטענו כי ״לא יהיה זה נכון להסיט את ביצוע הפרויקט לחברה אחרת״. עוד הם הוסיפו כי ״מן הראוי שהחלטה זו תתקבל לאחר קיומם של דיונים מסודרים עם החברה והצגת השלכות החלטה זו על התקדמות פרויקט המטרו״.

ההחלטה של רגב התקבלה אחרי דחייה נוספת בהפעלת הקו האדום שהיה אמור להתחיל לפעול בסוף החודש. בהודעתה כתבה שמטרת המהלך היא כדי "שהטעויות של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק". רגב ציינה כי נת"ע חרגה מתקציב הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים. חשוב לציין כי החלטתה של רגב דורשת את אישור האוצר - ולא נמצאת בסמכותה המלאה.