קשה לדמיין את חווית הקניות המודרנית בלי "אפל פיי", אבל מתברר שרק שנתיים עברו מאז השירות נכנס לחיינו. אלפי ישראלים מצמידים את הנייד ומשלמים מדי יום, בסכום שהצטבר בחודש מאי ליותר מ-3 מיליארד שקלים בחודש אחד.

שנתיים עברו מאז "אפל פיי" נכנסה לשימוש בישראל, ולפי נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) נראה שהישראלים אימצו באופן מלא את שירות התשלומים. בחודש מאי 2023 נרשם שיא חדש של הוצאות בארנקים הדיגיטליים, הוצאות בהיקף כולל של 3.2 מיליארד שקלים. מדובר בהוצאה כפולה מאשר מאי אשתקד, ופי 25 ממאי 2021, ערב כניסתה של "אפל פיי" לישראל.

עוד לפי נתוני שב"א, ההוצאות בארנקים הדיגטיליים היוו בחודש מאי האחרון כ-8% מסך ההוצאות בכרטיסי האשראי, ו-19% מהעסקאות הפיזיות. כלומר - מרבית הישראלים עדיין מעדיפים לשלוף את הכרטיס הפיזי, מאשר להצמיד את הנייד. הארנקים הדיגיטליים כוללים את שירות אפל פיי, וגם את גוגל פיי שנכנס לישראל בדצמבר 2021.

סמנכ"לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשב"א, טלי הולנברג, מסרה: "הצמיחה המהירה בהיקפי השימוש וההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות ארנקים דיגיטליים היא חלק מרכזי מההסטה של תשלומים ממזומן וצ'קים לכרטיסי אשראי. נוחות וזמינות השימוש בארנקים הדיגיטליים גורמים לכך שמעגל הישראלים שמבצע רכישות באמצעות הטלפון הנייד או השעון החכם הולך ומתרחב מדי חודש. אנחנו צופים שהיקפי הפעילות בארנקים הדיגיטליים ימשיכו לזנק גם בחודשים הבאים".