אחרי שנה של עבודה, ביום שלישי הקרוב כ-50 סניפים של ענקית המזון קארפור ייפתחו כאן בישראל, כך דיווחנו אתמול (ראשון) ב״תוכנית חיסכון״. ברשת החדשה ניתן יהיה למצוא את המותג הפרטי של הרשת לצד מותגים אחרים – כפי שאנו מכירים מרשתות המזון הגדולות האחרות והוותיקות כמו שופרסל ורמי לוי. אך האם המחירים באמת תחרותיים?

כמעט כל העיניים נשואות אל הרשת החדשה: האם באמת תהיה כאן בשורה ויוצגו מחירים חדשים ותחרותיים, כפי שהרשת מבטיחה, או שמא בעתיד הקרוב הרשת תתיישר עם המחירים ועם יוקר המחיה בארץ. ״קרפור תתחרה במחירים הנמוכים בשוק, היא תהיה זולה יותר גם במונחים של המותג הפרטי וגם במותגים מובילים אחרים״, אמר שי בן אבי, סמנכ״ל סחר בקרפור ישראל ל״תוכנית חיסכון״. ״זו תהיה הצעה אטרקטיבית בשני המקרים״, הוסיף והבטיח שהרשת תשבור את השוק.

עמדת קרפור בתוך סניף יינות ביתן (צילום: איל יצהר, גלובס)
עמדת קרפור בתוך סניף יינות ביתן | צילום: איל יצהר, גלובס

גם בסניפים הישראלים מככב העיצוב של קרפור העולמית עם המותג בסט פרייס הפרטי, זאת לצד מותגים אחרים. ברשת ניתן יהיה למצוא גם כלי בית עד 50 שקלים, ואף יש בה מחלקה אורגנית עם עשרות מוצרים. בין המוצרים החדשים שמככבים על המדפים ישנו למשל ספרי לניקוי כלים של המותג הפרטי שעולה 5.90 שקלים, זאת לעומת שופרסל שמוכרת מוצר דומה ב-10.50 שקלים – פער של עד 119 אחוז.

עוד מצאנו על המדף אורז בסמטי של המותר תחת המחיר 8.90 שקלים, אשר ברשתות שופרסל ורמי לוי עולה 10.90 בממוצע. מטליות לחות של המותג עולות 9.90 שקלים,  לעומת שופרסל - 14.90 שקלים, וסנו - 16.90: פער של 71 אחוזים.

סניף קרפור בוורשה (צילום: shutterstock)
סניף קרפור בוורשה | צילום: shutterstock

כך בדקנו מעל מאה מוצרים של קרפור. במוצרים כגון שמן זית, פסטה ומוצרי קפה ותה, קרפור מהווה אלטרנטיבה תחרותית. תה ירוק קרפור 25 יח׳ עולה בקרפור 6.90, זאת אל מול המחיר של ויסוצקי שעולה 25 שקלים - פער של 262 אחוזים.

בבדיקה ראינו שיש גם מוצרים של המותג שנמכרים במחירים מפתיעים: מארז של עגבניות חתוכות דק עולה בקרפור בדיוק כפי שעולה בשופרסל – 11.90 שקלים, וג׳ל כביסה של המותג – עולה אף יותר מג׳ל כביסה דומה ברשתות המתחרות יוחננוף ורמי לוי: 14.90 שקלים בקרפור אל מול 13.70 ביוחננוף ו13.80 ברמי לוי.

״המחיר לא יהיה זהה לזה שבחו״ל״

מוצרי החלב תפסו כותרות אחרי הזינוק במחירים, ובסניפי קרפור החדשים יימכרו מוצרים של המחלבות הישראליות, ולא מוצרי חלב של מותג קרפור בגלל קשיים רגולטוריים. ברשת מבטיחים שהמוצרים הללו יגיעו בהמשך, בתקווה לגרום לתחרות בשוק החלב.

המחירים בקרפור ישראל יהיו גבוהים יותר מאשר בצרפת ולא רק בגלל פערי מע״מ. לוק דמז, סמנכ״ל טרנספורמציה בקרפור טוען: ״יש לנו תשלומים נוספים: תעודת כשרות, רגולציות כלשהן, עלויות היבוא – אז המחיר לא יכול להיות זהה, אבל זה יהיה מחיר נמוך מאוד״.