על אילו מוצרים תשלמו אותו הדבר ותקבלו פחות? על רקע גל עליות המחירים שלא עוצר, יש עוד שיטה לייקר את המוצרים – להשאיר את המחיר, אבל להקטין את המוצר. אם יש עדיין מקומות שבהם המחירים לא עולים, האריזות מתכווצות.

יבואנית המזון קימברלי קלארק שהעלתה מחירים רק לפני חודשים בודדים, מודיעה שוב על עליית מחירים רק בדרך של התכווצות המוצר. אם בכל גליל נייר טואלט בחבילת Mollet היו עד עכשיו 155 דפים, עכשיו הכמות הזו יורדת ל-150 דפים לגליל.

או למשל, תבניות אפייה של חברת ניקול – כמעט כל חבילה שלהם תרד בכמות של תבנית אחת. לדוגמה, אם עד כה בחבילה היו עד כה 4 תבניות, מהימים הקרובים החבילות יכילו 3 תבניות. חבילות אחרות יכולות להתכווץ גם עד 30% לחבילה.

קטשופ היינץ (צילום: רויטרס)
בין המוצרים שיתייקרו. קטשופ היינץ | צילום: רויטרס

גם יבואניות מזון אחרות נוקטות את אותה השיטה. לדוגמה, קטשופ היינץ של חברת דיפלומט הולך להתכווץ. אם עד כה בקבוק הכיל 700 גרם, הוא הולך להכיל 650 גרם בלבד. אך המחיר כמובן יישאר זהה.

תגובת חברת קימברלי קלארק: "כל שינוי מתוקשר באופן שקוף ובולט על גבי האריזה, והמחירים נקבעים על ידי הקמעונאים".

איך לעשות קניות באופן חסכוני?

יש כמה טיפים שיכולים לחסוך לכם בין 20% עד 50% עבור כל מוצר.

  • חשוב לשים לב לקנות במבצעים. אין כמעט מדף שאין עליו שלט של מבצע, אם זה על נייר טואלט או מוצרים אחרים.
  • אם אתם מעוניין במוצר אחד, לדוגמה תבנית. השתדלו לקנות מוצר בודד ולא בחבילה – זה יכול לחסוך 50% בכיס.
  • לקראת שבועות, קנו את הגבינות במעדנייה ולא בחבילות הסגורות על המדפים. בהמון מהמוצרים הדבר יחסוך לכם מחצית מהמחיר.
  • אל תתעקשו לקנות רק מותגים