בשמים, מוצרי טכנולוגיה, נעליים או בגדים – כמעט כולם אוהבים לחזור הביתה עם מזכרת מהחופשה. רגע לפני שעונת הטיסות תגיע לשיאה, מבחן חדשות 12 מגלה איפה הכי משתלם לקנות את המוצרים האהובים על הישראלים, ואם המחירים באילת אכן כדאיים או שמדובר במיתוס בלבד.

למען המבחן נדגמו חמישה מוצרים פופולריים במיוחד: אייפון 14 "פרו", אוזניות "איירפודס פרו 2", רמקול "פליפ 6" של JBL, נעלי נייקי "אייר פורס 1" ובושם "קלואי" לנשים.

המוצר הראשון שנבחן היה אייפון 14 "פרו". הוא עולה בחנות "דינמיקה" באילת 3,800 שקלים, בדיוטי פרי בנתב"ג 4,454, בבודפשט 6,134, ברומא 5,341 ובאיסטנבול 6,722 שקלים. אילת מציעה את המחיר הזול ביותר עבור המוצר, בפער של כמעט 3,000 שקלים לעומת מחיר המוצר בטורקיה.

 

בדרך לחופשה: מבחן המחירים בדיוטי פרי (צילום: N12)
בדרך לחופשה: מבחן המחירים בדיוטי פרי | צילום: N12

המוצר הבא במבחן גם הוא שייך לאפל - אוזניות "איירפודס פרו 2". בדיוטי פרי בנתב"ג הן עולות 1,060 שקלים, באיסטנבול 1,452, בדיוטי פרי בבודפשט 1,346, בדיוטי פרי ברומא 978 - ואילת שוב מנצחת עם מחיר של 853 שקלים בלבד. אבל לא רק מוצרים טכנולוגיים עמדו למבחן – גם הדגם הפופולרי של נייקי, "אייר פורס 1". בדיוטי פרי בנתב"ג עולות הנעליים 490 שקלים, ברומא 480, באילת 418, בבודפשט 490 ובאיסטנבול 545 שקלים. גם בנעליים אילת גוברת על המתחרות, ואילו איסטנבול היא היקרה ביותר.

גם מחירי הבושם לא סיפקו הפתעות - בושם "קלואי" עולה באילת 200 שקלים, בנתב"ג 250, ברומא 387, בבודפשט 445 ובאיסטנבול 478 שקלים. הפער בין אילת לאיסטנבול במחיר הבושם הוא 138%. פער של לא פחות מ-138% בין אילת לאיסטנבול.

 

בדרך לחופשה: מבחן המחירים בדיוטי פרי (צילום: N12)
בדרך לחופשה: מבחן המחירים בדיוטי פרי | צילום: N12

המוצר המבוקש האחרון שבדקנו היה רמקול מסוג "פליפ 6" של JBL - ושוב, הפערים משמעותיים מאוד. באילת יעלה הרמקול 353 שקלים, בנתב"ג 430, ברומא 495, באיסטנבול 589 ובבודפשט לא פחות מ-841 שקלים.

מהבדיקה עולה שאילת מצדיקה את המוניטין שלה ומציעה את המחירים הזולים ביותר במגוון המוצרים שנבדקו. מוטי אלבז, מנכ"ל בית הייעוץ SuccessCodes, הסביר למה אילת מצליחה לשמור על מחירים נמוכים לעומת נמלי התעופה ברחבי העולם, שגם הם פטורים ממע"מ: "קודם כול השכירות בנתב"ג לעומת אילת גבוהה בממוצע בין פי 5 לפי 10, הסיבה השנייה היא שהתחרות בנתב"ג גדולה יותר מבאילת, והסיבה השלישית היא עלות המכר גם בנושא כוח אדם. כול זה ביחד מעלה משמעותית את העלויות".