תורי ענק תועדו היום (שני) בנמל התעופה בן גוריון. מחסור חמור בכוח אדם הוביל לעמדות דרכונים לא מאויישות והתיירים המגיעים לישראל נאלצים לחכות שעות לפני כניסתם לישראל. רשות האוכלוסין וההגירה, האחראית על הכניסה לארץ וביקורת הדרכונים, מסבירה כי היא סובלת ממחסור בכוח אדם ונראה שהמצב לא עתיד להשתנות בקרוב.

כיום ישנם פחות מ-200 עובדים מטעם רשות האוכלוסין בנתב"ג, כשבעבר היו 500 עובדים בתפקיד זה. כמו כן, תיירים אינם יכולים להשתמש בעמדות הביומטריות וחייבים לפגוש נציג עם כניסתם לישראל. המחסור בכוח אדם והצורך במענה אנושי יוצרים עומסים של מעל לשעתיים המתנה לביקורת הדרכונים.  

עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג

העובדים מספרים כי מאז הקורונה קשה מאוד לגייס לתפקיד שלהם, בעיקר בגלל השכר - 29 שקלים לשעה. "אנשים לא רוצים לבוא ויש מחסור", שיתף אחד העובדים. אחד מהם הוסיף על הפער החמור בכוח האדם: "לא מבינים שיש כאן מחסור אדיר. לא מצליחים להכניס תיירים לישראל. אם לא יקרה פה שינוי דרמטי זה רק יילך ויהיה יותר גרוע".

מטעם רשות האוכלוסין וההגירה נמסר: עקב קושי בגיוס עובדים בחודשים האחרונים, נוצר מחסור של 250 בקרי גבול. בקרי הגבול עושים כל שניתן למתן שירות מיטבי בתנאים הקיימים. אנו תקווה כי תאושר בקרוב תוספת כוח אדם ויינתן שיפור בתנאי העסקת העובדים, היבט שיאפשר מענה נדרש להיקף המבקרים הגדול המגיע לישראל ואלו יזכו לקבלת הפנים הראויה לאורחים ותיירים זרים הבאים לשערי מדינת ישראל.