לקראת שיטת תמחור חדשה לציבור הנוסעים: שרת התחבורה מירי רגב ממשיכה במהפכות במשרד כשהפעם היא מוחקת לגמרי את שיטת התמחור בתחבורה הציבורית, שקבעה השרה הקודמת מרב מיכאלי. אחד מהסעיפים העיקריים ברפורמה המתגבשת של רגב, יאפשר נסיעה חינם, בכל אמצעי הנסיעה הציבורית לאזרחים ותיקים. הזכאות תחול על נשים מגיל 62 ולגברים מגיל 67. נכון להיום, הזכאות חלה רק מגיל 75 - כך שמדובר בשינוי משמעותי.

עוד בתוכנית - 33% הנחה ברכישת חופשי חודשי לצעירים בני 26-18 ועד 50% הנחה לתושבי הפריפריה, בניתוח לפי אשכולות של הלמ"ס. זהו צעד דרמטי מכיוון שהרפורמה הקודמת הוציאה מרשימת היישובים של הפריפריה את מי שהיו באזור מרכז הארץ - מה שפגע בעיקר ביישובים עם אוכלוסייה חרדית.

מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שיטת התמחור החדשה צפויה לעלות הרבה כסף, רגב מתכוונת להביא את הרפורמה הזאת במסגרת התקציב של משרד התחבורה והיא דורשת להכיל את זה כבר מאמצע השנה. מלשכת השרה נמסר: "זה לא סוד שהיא התנגדה לרפורמה הכושלת של מיכאלי שפגעה בפריפריה. התוכנית המלאה מטעמה תוצג לציבור לאחר שתאושר על ידי השרה".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בהתייחסות לרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית אותה מקדמת שרת התחבורה: "אנו מברכים את השרה רגב על הרפורמה אותה מקדמת. זהו שלב ראשון בדרך לייצר תחבורה ציבורית זולה, אמינה ויעילה. צעד זה יחד עם שיפור במעמד הנהג, יגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ויסייע בהפחתת הפקקים. אנו נמשיך לפעול לאפשר גם נסיעות חינם לנהגים".

צעדי המדיניות שמקדמת רגב - בניגוד לעמדת השרה לשעבר מיכאלי

בתחילת השבוע הודיעה השרה רגב על שינוי נוסף, המנוגד למדיניות קודמתה בתפקיד. רגב הודיעה כי הנסיעה בנת"צ בכביש 1 לירושלים תותר לנהג ונוסע אחד בלבד, במקום 3 ומעלה כפי שנדרש היום. הפיילוט ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב (5 בפברואר), בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל.

"להיתקע בפקקים ולראות נת"צים ריקים - זה לא יהיה בבית ספרי", אמרה רגב. מיכאלי, טענה מנגד כי רגב "מגדילה את הפקקים". לדבריה, רגב אמרה "שתעשה מחקר כדי לראות אם אפשר לתת למכוניות פרטיות לנסוע בנת"צ בשעות מסוימות. אז מירי, לא צריך מחקר, זה כתוב על השלט. יש ממש הרבה שעות שבהן מכוניות פרטיות יכולות לנסוע בנתיב הנת"צ שסידרנו לתחבורה הציבורית. והן יכולות לנסוע בו בכל שעה - אם יש לפחות 3 נוסעות ונוסעים באוטו".

נוסף על כך, כבר עם כניסתה לתפקיד, הכריזה השרה רגב על שינוי אסתטי ראשון במשרד - החלפת צבעיו. רגב הנחתה להחליף את הצבע הסגול לצבעי כחול ולבן - והודיעה על כך במסר רשמי מטעם משרד התחבורה. החלטתה של השרה הקודמת מיכאלי לשנות את צבעי פרסומי המשרד לסגול עוררה בעבר ביקורת, בשל הזיקה של הצבע הסגול לקמפיין מפלגת העבודה ולמיכאלי בפרט.