לקראת חג הפורים, הרשת גועשת בעקבות עשרות תלונות על מעצב תחפושות מוכר ממרכז הארץ. באחת מקבוצת הפייסבוק "תחפושות לילדים", התלוננו הורים רבים על התחפושות שקיבלו ועל השירות: "עבודה בעיניים".

רוב התלונות עסקו באיכות המוצרים שקיבלו ההורים ביחס לכסף ששילמו - כל תחפושת עלתה החל מ-300 ש"ח. הם טענו בין השאר שהתחפושות הגיעו קרועות, עם אביזרים חסרים, וכן כאלה שלא התאימו למידה שהזמינו. בעמוד האינסטגרם של המעצב נכתב כי "אין החזר כספי", אך לטענת ההורים הוא הוסיף את ההערה הזו רק לאחר שרבים התלוננו על המוצרים ועל השירות הלקוי.

בחודש ינואר הזמינה לינוי לבן שלה תחפושת מהמעצב, היא שילמה עבורה 350 ש"ח מראש וקיבלה התחייבות כי התלבושת תהיה מוכנה עד ה-18 בפברואר. ביום שבו הייתה אמורה לאסוף את ההזמנה, היא לא קיבלה אף הודעה - והחליטה ליצור קשר עם המעצב. לאחר יומיים היא הוזמנה להגיע לחנות, אך כשהגיעה הספיק ללינוי מבט אחד כדי להבין שלא זו התמורה שהובטחה לה כששילמה מאות שקלים, "התחפושת הייתה קטנה ממש מהמידה שביקשתי ועל ומבפנים היו קשקושים אדומים בטוש אדום".

התחפושות שהוזמנו לעומת התחפושות שקיבלו
התחפושות שהוזמנו לעומת התחפושות שקיבלו

"הוא דרש שאצא מהחנות, הייתי עם דמעות בעיניים" 

לינוי פנתה אל המעצב וביקשה חולצה חדשה, "הוא אמר לי שאין לו זמן ויש לו מלא הזמנות ושאגיע רק ביום שני. הסברתי לו שאני לא יכולה להגיע - והוא התחיל לדבר אלי בזלזול ודרש שאצא לו מהחנות". לינוי התעקשה לקבל את הכסף חזרה, אך המעצב לא הסכים: "הייתי כבר עם דמעות בעיניים מרוב אכזבה אבל לא ויתרתי לו ודרשתי החזר על התחפושת".  

גם קרין אליה חוותה מקרה דומה: היא התלוננה בקבוצת הפייסבוק על המעצב כבר בפורים הקודם, כשהזמינה שתי תחפושות לילדים שלה. היא שלחה מידות מדויקות אך לא קיבלה את מה שהזמינה: "התחפושת של הילדה, שלטענתם הייתה אמורה להתאים לה בדיוק במידה, הייתה ענקית. התחפושת של הילד הגיעה עם ג'קט מעט קטן אבל נסבל, אבל עם שרוולים ארוכים בהגזמה וכפתורים לא סימטריים".

התחפושות שהוזמנו לעומת התחפושות שקיבלו
התחפושות שהוזמנו לעומת התחפושות שקיבלו

קרין שלחה את התחפושות בחזרה לתיקון אך לטענתה הן חזרו במצב גרוע יותר ועם חור: "דרשתי שיקחו אחריות על כל ההתנהלות המזעזעת שלהם. הפתרונות שלהם היו 'או שתגיעי לכאן שעה וחצי נסיעה או שתשלחי בדואר' מה שלא יכול להיות בר ביצוע כי עוד יומיים הילדים מצטלמים. ביקשתי להחזיר את התחפושת כי עייפתי מההתנהלות מולם ומהשירות המזעזע שלם וגם זו לא הייתה אופציה, לבסוף לקחתי את התחפושות לתופרת שתיקנה לי אותן". 

"איים שיתבע וייקח את האוכל של הבנות שלי"

שרון מנהריה הזמינה שתי תחפושות מהמעצב במחיר של 700 ש"ח, שאף לא כלל משלוח. בתאריך ה-27.12 התחפושות הגיעו אליה אך היא טוענת שלא תאמו כלל למה שהזמינה, "המידות לא טובות, גם הצבעים והאיכות. הכול מרוח בדבק מודבק, הפוך ללא גומי, שרוולים ארוכים מידי, חותלות שנופלות - בקיצור אכזבה".

שרון פנתה אל המעצב והוא ביקש ממנה שתגיע עם התחפושות לתיקונים, מאחר והיא גרה בנהריה והחנות שלו נמצאת במרכז הארץ היא הודיעה לו שזה בלתי אפשרי. הפתרון היחידי שהציע לה לדבריה שהיא תשלח לו את התחפושות בחזרה בדואר והוא יתן לה החזר: "לא הבנתי מה זה השירות הזה. כמה ימים לפני פורים הוא ישאיר אותי בלי תחפושות. החלטתי שאני לא מוותרת במיוחד אחרי שראיתי שאני לא היחידה ויש עוד מאות אמהות וילדים שמאוכזבים ממנו".

התחפושות שהוזמנו לעומת התחפושות שקיבלו
התחפושות שהוזמנו לעומת התחפושות שקיבלו

שרון החליטה לבסוף לנסוע אליו עם שלוש בנותיה על מנת לקבל החזר כספי על התלבושות. "הוא ישר החל לומר שאין החזר ואני חיה בסרט ושהוא יגיש תביעה והוא ידאג לקחת לי את האוכל של הבנות שלי ולא רק את הכסף של התחפושות", נזכרת שרון במהומה שהחלה בחנות שלו, "באותו רגע אני מודה זה הטריף אותי. הפלתי לו כמה תחפושות שהיו תלויות שם ודרשתי את הכסף והוא התעקש שלא. הוא ממש העיף אותנו מהחנות, תוך כדי המהומה הבת שלי קיבלה מכה חזקה בעין". לאחר מכן הזמינו משטרה שביקשה מהן לעזוב את המקום. בעקבות זאת, שרון החליטה להגיש תלונה במשטרה על המעצב. 


המעצב מצידו טען בשיחה עם N12 שכל לקוחה שהתלוננה קיבלה יחס ושירות הוגן, החלפה או תיקון לכל פריט שונה, חלקן אף קיבלו החזר כספי: "מוצר מדף שחייו מתחת ל-3 חודשים אנחנו לא מזכים ולא מחזירים. בתמונות שלנו רשום בריש גלי שאין החזרות ואין החזר כספי, ללא כוכביות כולל באתר. התמונות הן להמחשה בלבד, שום תחפושת לא הגיעה פרומה או סדוקה. וגם אם כן נתנו להם שירות ומענה - אפשרות להגיע אלי לחנות להחליף, לתקן ולסדר. אימהות עשו עליי שיימינג מיותר. כולל קללות בוואטסאפ, השפלות, שקרים, קוראות לי קוקסינל והומו. יש לי הוכחות ותיעוד לכל דבר", טוען המעצב.  

"נשים רבות הגיעו אמש לחנות השחיתו ופגעו ברכוש ושפכו בקבוקי שתייה", המשיך. הוא סיפר שהתקשר למשטרה והרחיקו אותן מהמקום, הבנות לא קיבלו את כספן בחזרה וחזרו לנהריה." אני מודע לכל המתרחש בקבוצת וואסטאפ ועל כל הוצאות הדיבה. כל בחורה שרשמה ותייגה את השם, אנחנו נתבע אותה על הוצאת דיבה. מעל 60 משתתפים כתבו קללות והשפלות, זו פגיעה בפרנסה והשם הטוב. הבחורה שהגיעה אתמול הוצאה עם שוטרים מהחנות. המשטרה ראתה את כל הנזק שנגרם, היא הרסה לי את החנות ועל הכול אנחנו לא נשתוק. אחרי פורים אני מתכוון להגיש נגדה תלונה במשטרה".

תגובת משטרת ישראל: "במשטרת ישראל התקבלה תלונה אתמול והיא נבדקת".