שימו לב: החל ממחר (שישי) ייפתח בכביש 1, בין ירושלים לתל אביב, "נתיב פלוס" – נתיב מיוחד למשתמשי התחבורה הציבורית ולנוסעים בתחבורה שיתופית (3 נוסעים ומעלה ברכב). הנתיב יתחיל ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, אך אל תתבלבלו - הנתיב פועל מראשון עד חמישי בין 06:30 ל-09:30 בבוקר ובימי שישי בין השעות 12:00 ל-17:00 אחר הצוהריים. בשאר הזמן הנתיב פתוח לכל ציבור הנוסעים.  

הנתיב החדש, שאורכו עומד על 26 ק"מ, עתיד לשרת עשרות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית. לפי נתוני משרד התחבורה, ייסעו עליו כ-400 אוטובוסים בימי חול, 500 אוטובוסים בימי שישי ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. כל מי שיסע ב"נתיב פלוס" ללא מספר הנוסעים המתאים יקבל קנס של 500 שקלים.

"נתיב פלוס" בדרך לירושלים מצטרף ל-3 נתיבים שכבר פועלים ברחבי הארץ: נתיב פלוס 2 בכביש החוף, נתיב פלוס 3 באיילון צפון ונתיב פלוס 3 בכביש 4.

מי יכול לנסוע בנתיב החדש?

  • נוסעים באוטובוס
  • רכבים עם 3 נוסעים לפחות (כולל הנהג)
  • מוניות עם 3 נוסעים לפחות (כולל הנהג)
  • רכבים של בעלי תג נכה המשתמשים בכיסא גלגלים, ללא תלות במספר הנוסעים
עבודות באיילון צפון לקראת פתיחת מקטע חדש של נתיב פלוס בחמישי הבא (צילום: סיוון שחור, לע''מ)
"לא מספיק לצבוע נתיב בצבע צהוב ולקוות שהוא זה שיעודד את הציבור לנסוע באוטובוס" | צילום: סיוון שחור, לע''מ

למרות הרצון הטוב, הדרך של ישראל להפוך למעצמה של תחבורה ציבורית – רחוקה מאוד. כפיר, שעובד בירושלים ומידי יום נוסע משערי תקווה למרכז העיר אמר ל-N12 שלדעתו נתיב התחבורה הציבורית החדש יישאר ריק מנוסעים: "הכוונה טובה, אך כמוני יש עוד אנשים שמגיעים ממקומות שאין תחבורה ציבורית מסודרת וזמינה לירושלים ולכן אני נאלץ לנסוע כל יום עם רכב פרטי. ירושלים היא עיר שגם ככה עמוסה כשנכנסים אליה, אבל לפחות כביש 1 היה פנוי בשעות מסוימות. עכשיו המצב ישתנה ויעיק על הנוסעים בשעות הבוקר".

"לא מספיק לצבוע נתיב בצבע צהוב ולקוות שהוא זה שיעודד את הציבור לנסוע באוטובוס או ברכבים משותפים", סיפר רון מרמת גן שנוסע כל יום לירושלים. "בשבועיים האחרונים, שהכביש היה כבר צבוע וחלק מהנוסעים חשבו שהנתיב כבר פעיל נתקענו בפקקים מטורפים בדרך לעבודה וזה חזה לנו מה הולך להיות לנו עם פתיחת הנתיב באופן רשמי".