בזמן שהמחירים עולים בכל תחומי החיים ורבים מתושבי העולם מנסים למתן את הוצאותיהם, דווקא העשירים ביותר ממשיכים לבזבז. בעוד שגאפ, וולמארט ו"בסט ביי" חתכו את התחזיות שלהן כשהן מציינות את הנסיגה בהוצאות הצרכנים, מכירותיהם של מותגי היוקרה גדלו ברבעון האחרון: מפרארי ועד דיור - החברות שמספקות שירותים ומוצרים למאיון העליון מציגות תחזית אופטימית לעתיד.

כך למשל בלואי ויטון לדוגמא תוכלו למצוא זוג נעלי סניקרס ב-1,230 דולר (כמעט 4,000 שקל) ותיקים שעולים 2,370 דולר (כ-7,670 שקל): חברת האם של המותג, LVMH שמחזיקה גם בדיור, פנדי וג'יבנשי - כולם מותגי אופנת עלית, דיווחה על צמיחה אורגנית של 21% במחצית הראשונה של 2022 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והגיעה להכנסות של 37.8 מיליארד דולר. 

לואי ויטון (צילום: 123RF‏)
המותג לואי ויטון צמח בכ-20% במחצית הראשונה של 2022. אילוסטרציה | צילום: 123RF‏

בורסאצ'ה, שם מחירה של חולצה מכופתרת או זוג נעליים עוקף את ה-1,000 דולר בקלות, דיווחו על צמיחה של כמעט 30% בהכנסה הרבעונית, ל-275 מיליון דולר, ביחס לשנה שעברה (אם מתעלמים מהאפקט של התנודות בשערי המטבע). קאפרי הולדינגס, חברת האם של ורסאצ'ה, שמחזיקה גם במייקל קורס וג'ימי צ'ו, דיווחה על צמיחה של 15% והכנסות של 1.36 מיליארד דולר בתקופה האמורה.

מוקדם יותר החודש יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית פרארי דיווחה על שיא בהכנסות הרבעוניות ברבעון השני של 2022, שהגיעו ל-1.33 מיליארד דולר. מחירי הדגמים הפופולריים של פרארי נעים בין 300 אלף דולר ל-600 אלף דולר (כמעט 2 מיליון שקלים), וגם פרארי משומשת תימכר במאות אלפים.

החוזק של קטגוריית היוקרה, גם כשענני מיתון מתקרבים, אינה מפתיעה ביחס למשברים כלכליים קודמים. העשירים הם לעיתים קרובות האחרונים להרגיש את ההשלכות של האטה בזכות הכיסים העמוקים במיוחד שיש ברשותם. בקרב חוג הסילון, המשך הרכישות הבזבזניות משמש לעיתים קרובות גם ככלי לשמירה על הסטטוס החברתי, מה שמקשה על עצירתן.