סניפי בנק הפועלים ברחבי הארץ יושבתו מחר (רביעי) עד השעה 11:00 במחאה על האלימות והעומסים שאיתם מתמודדים העובדים: לא תתקיים קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני בכל סניפי הבנק, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני. מהנהלת הבנק נמסר: "מדובר בעיצומים לא חוקיים על כל המשתמע מכך". 

מנתונים רשמיים של הבנק עולה כי במחצית השנה הראשונה של 2022, אירעו כ־470 מקרי אלימות מילולית ופיזית נגד עובדי הבנק, 95 מהם בחודש יוני בלבד. כך למשל, רק בחודש האחרון לקוח שהגיע לסניף במרכז הארץ לאחר שעת הסגירה שבר את המנעול של הדלת, פרץ פנימה, השתולל ודרש לקבל שירות. במקרה אחר לקוח ביקש שירות למרות שלא היו עליו אמצעי זיהוי תקינים, ואז איים על מנהל הסניף ועל העובדים במקום כי ירצח אותם. שוטרים פינו אותו מהמקום. בסניף בצפון הארץ לקוח צעק על עובדת: "את לא תצאי מפה בחיים", נצמד אליה בגופו תוך שהוא מאיים: "את לא תראי את המחר".

לטענת ועד העובדים בתקופה האחרונה, חלה החרפה ניכרת בעומסי העבודה איתם מתמודדים הבנקאים בעקבות הקיצוצים שמבצעת הנהלת הבנק במצבת כוח האדם. העומסים גורמים לפגיעה באיכות השירות וכתוצאה מכך מובילים גם לאירועי אלימות מצד לקוחות אשר אינם שבעי רצון מאופן הטיפול או מפרק הזמן שהם נדרשים להמתין בסניף בכדי לקבל שירות, כך לטענת הוועד.

שוטרים בסניף בנק הפועלים בעקבות מקרה אלימות
שוטרים בסניף בנק הפועלים בעקבות מקרה אלימות

עוד טוענים בוועד כי בכוונת הנהלת הבנק ליישם תוכנית קיצוצים נוספת שתביא לגידול נוסף בעומסים, וכתוצאה מכך לטענתם גם להסלמה במקרי האלימות. הפנייה הראשונה להנהלת הבנק בנוגע לעומסים והאלימות מצד ועד העובדים הייתה לפני כחצי שנה.

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים: "התרענו ללא הרף בפני הנהלת הבנק, כי הקיצוצים שהיא מבצעת בכוח האדם גורמים לעומסים חמורים ומשפיעים באופן ישיר גם על מקרי אלימות נגד הבנקאים, שעושים את המיטב בתנאים המאתגרים. לצערנו, תרחיש זה מתממש ומידי יום עובדי הסניפים ונותני השירות מתמודדים עם יחס מזלזל ומשפיל ומקרי אלימות. מקרים אלה חייבים להיפסק ועל הנהלת הבנק לשים את ביטחון העובדים בראש סדר העדיפויות שלה".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "אנו מוקיעים אלימות מכל סוג שהיא כלפי עובדינו ונוקטים בגישה בלתי מתפשרת לשמירה על בטחון העובדים. עם זאת, מדובר בעיצומים לא חוקיים, על כל המשתמע מכך, ללא הכרזה על סכסוך עבודה אשר פוגעים בלקוחות הבנק. במהלך שעות העיצומים הבנק ימשיך להעניק שירות באמצעי התקשורת הכתובה, יתגבר את נוכחות הדיילים בכניסה לסניפים אשר יסייעו לבצע פעולות במכשירים לשירות עצמי ואף יאריך את שעות פעילות המוקד הטלפוני באותו היום עד השעה 18:00. בנוסף, לקוחותינו יכולים להמשיך לפעול באתר הבנק ובאפליקציה כל העת".