נטפליקס מפטרת כ-150 עובדים, כך הודיעה אמש (שלישי) החברה. חודש לאחר שדיווחה על צמצום בכמות המנויים לראשונה זה עשור, נטפליקס מבהירה שהפיטורים מתרחשים בתגובה לצניחה בהכנסות החברה.

הקיצוץ בכוח האדם ישפיע בעיקר על עובדי המשרדים של החברה בקליפורניה, שמהווים בסך הכול 2% מכוח האדם של נטפליקס בצפון אמריקה. החברה אמנם לא חשפה מי המפוטרים, אך על פי דיווח ב"לוס אנג'לס טיימס", הפיטורים נוגעים גם למחלקות הגיוסים והתקשורת וגם למחלקת התוכן של החברה.

"השינויים האלה מונעים בעיקר על ידי צרכים עסקיים ולא בגין ביצועים אישיים, מה שהופך את זה לקשה במיוחד, שכן איש מאתנו לא רוצה להיפרד מעמיתים טובים כל כך", מסרה החברה בהצהרה שלה אמש.

שירות הסטרימינג החל השנה להילחם בנטישת הצופים הגדולה, שדווחה לראשונה רק לפני חודש והפתיעה את התעשייה כולה. לאחר עשור של גידול במנויים, בדוחות שפורסמו באפריל החברה דיווחה על אבדן של 200 אלף משתמשים ברבעון הראשון של 2022, והזהירה כי 2 מיליון נוספים צפויים לנטוש ברבעונים הקרובים.

אמנם לנטפליקס יש עדיין 220 מיליון מנויים והיא החברה המובילה בשירותי הסטרימינג, אך התחרות שהעמיקה בשנה האחרונה מתחילה לעשות את שלה. פלטפורמות כמו "דיסני פלוס", "אמזון פריים" ו-HBO נוגסות בנתח השוק של נטפליקס ומציעות לעיתים חבילות זולות יותר ותוכן איכותי יותר.

בעקבות הדוחות המאכזבים אמרו בכירי החברה כי הם מחפשים מודל רווחי יותר, כזה שיוזיל את חבילות הצפייה אך יכלול פרסומות. בנוסף בנטפליקס מנסים להתמודד עם בעיית שיתוף הסיסמאות שעולה לה כ-100 מיליון משתמשים נוספים. מלבד הפיטורים החברה גם החלה בקיצוץ הוצאות וביטלה פרויקטים משמעותיים, בין השאר את סדרת האנימציה "Pearl" שנוצרה על ידי מייגן מרקל.