אחרי יבואנית המזון "דיפלומט", גם חברת שטראוס הודיעה היום (שלישי) לרשתות השיווק על עליית מחירים במגוון מוצרים שבהפצתה, ביניהם: מרגרינה, בצקים מסוגים שונים ושמרים. עליית המחירים תהיה בשיעור של בין 3 ל-17 אחוזים.

המוצרים שמחיריהם יעלו שטראוס רק משווקת אותם ולא היצרנית שלהם בפועל, כמו למשל שמרים של המותג "שמרית" שיתייקרו ב-7%. הזינוק החד ביותר במחיר יהיה במוצרי תחליפי חמאה: מחירי המרגרינה יעלו ב-17%.  כמו כן, בצקים מסוגים שונים, כמו עלים ופילו, יתייקרו ב-3%. 

משטראוס נמסר בתגובה כי החברה "לא העלתה מחיר באף אחד ממוצריה. מדובר בעליית מחיר שביקשו לבצע שמרית, סחוג זהבי וסוכרזית על רקע עליות בחומרי הגלם ואין לשטראוס כמפיצה שיקול דעת בנושא".

מוקדם יותר פרסמנו כי החל מ-1 במרץ צפויים להתייקר מחירי מאות מוצרי מזון שמייבאת חברת "דיפלומט". בין היתר מדובר על מוצרים כמו טונה בשימורים, קטשופ ואפילו קורנפלקס. העלייה תהיה בשיעור של בין 4 ל-14 אחוזים.

מחיר של טונה סטראקיסט צפוי לעלות ב-4.4%; של קטשופ היינץ ב-4.5%; של דגני בוקר "קלוגס" ב-6% - התייקרות זהה לשל עוגיות "לוטוס" הפופולריות; מחיר חבילת צ'יפס מסוג פרינגלס יעלה ב-7%; ומחיר של רומו פסטה יעלה בלא פחות מ-14% - ההתייקרות הגבוהה ביותר.

בין היתר, דיפלומט היא היבואנית גם של מוצרי הצריכה של "פרוקטור & גמבל" - שכוללים גם את אולוויז, טמפקס, פיירי ודורסל. בשוק הקמעונאות לא ציפו לעליית המחירים מאחר ודיפלומט הודיעו שלא יעלו את המחירים לאחר שהמנכ"ל ובעל השליטה נעם וימן נחקר לאחרונה באזהרה ברשות התחרות.