עוד חברה הסכימה: אחרי אסם, גם יבואנית המזון דיפלומט הודיעה היום (רביעי) במכתב לשר האוצר שגם היא מסכימה לא להעלות מחירים עד אחרי פסח. הודעה זו נשלחה לאחר שהשרים אורנה ברביבאי ואביגדור ליברמן ביקשו מהחברות לא להעלות מחירים בשלב הזה.

לקריאת המכתב המלא

"הצטערתי מאוד לקרוא במכתבכם שבנדון, כי אתם מייחסים כוונה רעה וציניות לפעילות מסחרית לגיטימית של דיפלומט, הנובעת מאילוצים שנכפו עליה בעיקר כתוצאה ממשבר כלכלי גלובלי", כתב מנכ"ל החברה נעם וימן. לצד זאת הוסיף כי "למרות הנזק הכספי, אנו נענים לבקשתכם ודוחים את העלאת המחירים שהוכרזה על ידינו עד לאחר פסח".

בדיפלומט מדגישים כי "החברה אינה יצרנית, אלא יבואנית ומפיצה של מוצרי מזון וצריכה שונים. כאשר היצרנים הבין-לאומיים מייקרים את המוצרים, דיפלומט נאלצת לייקר את המוצרים ללקוחותיה". עוד צוין כי "מעבר להעלאות המחירים שקיבלה דיפלומט מספקיה, נרשמה התייקרות משמעותית בתשומות במהלך השנה האחרונה".

פרינגלס (צילום: 123rf)
בין המוצרים שמייבאת דיפלומט: "פרינגלס", טונה "סטארקיסט" ושוקולד "מילקה" | צילום: 123rf

בהמשך, יבואנית המזון הפנתה אצבע מאשימה לממשלה ותקשורת, וטענה כי בניגוד לסיסמאות הפופוליסטיות הנשמעות, לחברה ישנה תרומתה חשובה לתחרות במשק ולהנגשת מוצרים חדשניים לקהל הצרכנים הישראלי. "דיפלומט מקפידה לפעול כחוק וברוח החוק", הדגישו. "בשנים האחרונות וגם עתה, עוברת דיפלומט אין ספור בדיקות וביקורות של רשות התחרות".

לאחר הפגישה שקיימו בכירי אסם עם שר האוצר ליברמן, החברה הודיעה אתמול בשעות הערב כי היא החליטה לדחות את ההתייקרות ב-3 חודשים עד אחרי פסח. במקביל, גם סנו נכנעה ללחץ והחליטה להוזיל את המחירים של עשרות מוצרים ברשתות השיווק.

נזכיר כי לפני חודש פרסמנו לראשונה כי יבואנית המזון "דיפלומט" הודיעה לרשתות השיווק על עליות במחירים. מהמידע שהגיע לידי N12 עלה כי מאות רבות של מוצרי מזון יושפעו מההתייקרות, שהייתה אמורה להתחיל ב-1 במרץ.

היבואנית שלחה לרשתות בקשה להתייקרות עבור מאות מוצרים, שמחירם יעלה בלפחות 4% וב-14% לכל היותר. בין היתר מדובר על טונה בשימורים, קטשופ ואפילו קורנפלקס. כך למשל, מחיר של טונה סטראקיסט צפוי לעלות ב-4.4%; של קטשופ היינץ ב-4.5%; של דגני בוקר "קלוגס" ב-6% - התייקרות זהה לשל עוגיות "לוטוס" הפופולריות; מחיר חבילת צ'יפס מסוג פרינגלס יעלה ב-7%; ומחיר של רומו פסטה יעלה בלא פחות מ-14% - ההתייקרות הגבוהה ביותר.

לאחר הודעתה של חברת "דיפלומט", גם חברת "שסטוביץ" הבטיחה כי בימים הקרובים תעביר מבצעים לרשתות השיווק ותעדכן את מוצריה במחירים נמוכים יותר.