לאחר הדיווחים - אינטל הודיעה רשמית הערב (שלישי) כי היא מתכננת להנפיק את מובילאיי, חברת הבת הישראלית שייסד אמנון שעשוע אשר מפתחת רכבים אוטונומיים. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל מהבוקר,החברה תונפק לפי שווי של יותר מ-50 מיליארד דולר. אינטל אישרה כי ההנפקה תתרחש באחת הבורסות בארה"ב באמצע 2022 והיא תישאר בעלת מניות הרוב במובילאיי.

שתי החברות ימשיכו לשתף פעולה במטרה לקדם את האינטרסים המשותפים שלהן בשוק טכנולוגיות הרכב ופרופ' אמנון שעשוע וצוות ההנהלה של מובילאיי ימשיכו להוביל את החברה גם לאחר ההנפקה. מאינטל נמסר כי החלטה סופית בדבר ההנפקה הראשונית לציבור, תנאיה והתזמון הסופי שלה תלויים בתנאי השוק וייקבעו על פיהם. בנוסף, מכיוון שאינטל, כבעלת הרוב, תמשיך לאחד את דוחותיה של מובילאיי באופן מלא, לעסקה לא צפויה להיות השפעה על היעדים הפיננסיים של אינטל לשנת 2021 או לטווח ארוך יותר.

"הרכישה של מובילאיי על ידי אינטל הייתה הצלחה גדולה. מובילאיי הציגה רווחי שיא, שנה אחרי שנה, וב-2021 צפויים הרווחים להיות גבוהים בלמעלה מ-40% ביחס לאשתקד", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, במסיבת העיתואנים. "אמנון ואני החלטנו שהנפקה ראשונית לציבור מהווה את ההזדמנות הטובה ביותר להתקדם על בסיס היכולת המוכחת של מובילאיי לחדשנות, ובתוך כך לאפשר גם שיקוף הערך החבוי עבור בעלי המניות".

שעשוע דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים. "מובילאיי נהנתה מצמיחה מואצת והזדמנויות רבות, מאז הצטרפותה למשפחת אינטל. שיתוף הפעולה שלנו עם אינטל ממשיך לספק למובילאיי משאבים טכניים ותמיכה יקרי ערך, שהניבו תזרים מזומנים חופשי, דבר המאפשר לנו מימון פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מהכנסות שוטפות. שיתוף הפעולה  הטכנולוגי של מובילאיי ואינטל ימשיך לספק פתרונות פלטפורמה מעולים עבור לקוחותינו".

ענקית השבבים רכשה את מובילאיי לפני כ-4 שנים במחיר של 15 מיליארד דולר בלבד. בזמן הזה הכנסות מובילאיי גדלו והגיעו ל-326 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 39% מהשנה שעברה. מטרת ההנפקה של מובילאיי להמריץ את פעילות אינטל ולהכניס הון משמעותי לחברה. ההנפקה צפויה להותיר בידי אינטל מניות של מובילאיי, חברה שערכה צפוי רק ללכת ולעלות בשל העניין הרב שמייצרים ברכבים האוטונומיים.

מדובר במהלך משמעותי של מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, שנכנס לתפקידו בתחילת 2021 ומינויו נועד במובנים רבים להוציא את אינטל מהבוץ. בשנים האחרונות החברה סובלת מתחרות עזה בתחום פיתוח השבבים, מה שהיה שנים העיסוק המרכזי של החברה, דבר שמשפיע על שווי השוק שלה בצורה משמעותית.