חברת אפל מאיצה את פיתוח המכונית החשמלית שלה, וממקדת את הפרויקט סביב יכולות נהיגה עצמית מלאה – כך מסרו אתמול (חמישי) אנשים המעורים בתוכניות הפיתוח של החברה. על מנת להצליח בפיתוח מכונית מהסוג הזה, יידרשו באפל לפתור אתגר טכני שפגע עד כה רבות בתעשיית הרכבים החשמליים.

בשנים האחרונות, צוות פיתוח המכוניות של אפל חקר שני מסלולים בו-זמנית: יצירת דגם עם יכולות נהיגה עצמית מוגבלות, המתמקד בהיגוי ותאוצה - בדומה להרבה מכוניות עכשוויות, או לפתח גרסה עם יכולות נהיגה אוטונומית מלאה שאינו דורש התערבות אנושית בכלל. סגן הנשיא של החברה, קווין לינץ', דוחף לכיוון מערכת הנהיגה העצמית המלאה – כבר בגרסה הראשונה של המכונית.

אפל (צילום: Lewis Tse Pui Lung, ShutterStock)
נכנסת לשוק חדש. משרדי חברת אפל בניו יורק | צילום: Lewis Tse Pui Lung, ShutterStock

מאז החלו הדיווחים על האצת הפיתוח של המכונית החשמלית, מניית אפל עלתה ב-2.4%. מדובר בשינוי האחרון מיני רבים במאמץ פיתוח המכוניות - המכונה "פרויקט טיטאן". המיזם השאפתני ספג טלטלות רבות ותחלופה תכופה של מנהלים מאז שנת 2014. בספטמבר האחרון עזב המנהל האחרון של הפריוקט, דאג פילד, לאחר שלוש שנים. בבחירת לינץ' כמחליפו, אפל הלכה על מנהל פנימי בחברה, שאינו ותיק בתחום הרכב.

בניסיון להשתלט על שוק המכוניות בנהיגה עצמית, אפל רודפת אחר מה שנראה כ"גביע הקדוש" בתעשיית הרכב. ענקיות הטכנולוגיה ויצרניות המכוניות עבדו שנים כדי לייצר כלי רכב אוטונומיים, אך אף אחת מהן לא ממש הצליחה. טסלה, שמובילה את שוק כלי הרכב החשמליים, עדיין רחוקה כנראה שנים מלהציע מכוניות אוטונומיות לחלוטין. גם חברות אחרות, כמו תאגיד "אלפאבית" או "אובר" עצרו את המאמצים בתחום.