היסטוריה: הבנק הדיגיטלי שבשליטתו של פרופ' אמנון שעשוע, משיק היום (חמישי) את פעילותו ואת שמו החדש אחרי יותר מ-40 שנה שלא הוקם בנק בישראל. בחודש מרץ האחרון הושק פיילוט ראשוני של אלף לקוחות, ובחודש ינואר יתחילו השקה רחבה שבמהלכה יצטרכפו בהדרגה לקוחות מרשימת המתנה המונה מעל 60 אלף איש.

תחילה, הבנק יספק את השירותים הבנקאיים הבסיסיים, ביניהם חשבון עובר ושב, הפקדת והוצאת צ'קים, כרטיסי אשראי, מתן הלוואות, פקדונות, ערבויות וכדומה. במהלך השנה מצפים בבנק להוסף שירותים מתקדמים יותר, ובפרט רכישות מטח וניירות ערך.

הלוגו של הבנק הדיגיטלי החדש: ONE ZERO
הלוגו של הבנק הדיגיטלי החדש

הבנק פיתח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית כדי להעניק למשקי הבית שירותי בנקאות פרטית שעד כה היו זמינים למעטים. לטענת הבנק השירותים שהם יספקו יסייעו ללקוחות להתמודד עם המורכבות בניהול הכסף, החל מניהול תזרים ובניית תקציב, אשראי, חסכונות, השקעות ועוד והכל במטרה לחסוך להם זמן, כסף ודאגות כלכליות.

אמנם כיום רוב הבנקים כבר מאפשרים לפתוח חשבונות בנק שמתנהלים רק בדיגיטל, "במסלול הירוק", יחד עם מתן הטבות מיוחדות ואף מסלולים ללא עמלות. ובנק PEPPER הוא בנק דיגיטלי של בנק לאומי - אך כל אלו לא סיפקו את הזעזוע הדרוש למערכת הבנקאית שיביא להגברת התחרות. כעת נותר לקוות, ש-ONE ZERO, הבנק הדיגיטלי, יביא לתחרות מחודשת בתחום הבנקאות בישראל.