לאחר התחקיר שפרסמנו על אתר שופרסל לחרדים, נראה שגם חברת שיווק המזון תנובה מוצאת את הדרך למכור מוצרים בהזמנה אישית לחלק מלקוחותיה. אמש (ראשון) פרסמנו ב"מהדורה המרכזית" כי תנובה מנסה לעקוף את רשתות השיווק ולמכור את פריטים ישירות לצרכנים.

בשבועות האחרונים פתחה החברה בשקט אתר שמציע שירות משלוחים – כרגע הוא פתוח רק לעובדים ובני משפחותיהם. בהמשך האתר צפוי להיפתח גם לכלל הציבור. כששוחחנו עם נציגת החברה ואמרנו לה שאיננו מצליחים לגשת לאתר, היא השיבה כי "זה לא לכלל הציבור, אלא רק לעובדי תנובה".

מוצרי חלב, ארכיון (צילום: פלאש 90, חדשות)
קוטג' תנובה | צילום: פלאש 90, חדשות

במסגרת המשלוח הזמנו לחם, עגבניות, שתילי בזיליקום, שמנת לבישול, חמאה וגבינה בולגרית. הלחם אומנם הגיע קר ולא פריך, אך זה מובן. השתילים נראו מצוין, העגבניות הגיעו טובות וקרירות וגם טמפרטורות החמאה הייתה מדויקת על ארבע מעלות. כל זאת בזכות קרטון אריזה מיוחד עם שמרקור ייחודי.

המחירים והפערים

על פניו הכול נראה מצוין, אך המחירים באתר גם זולים יותר? אל תהיו בטוחים. שמנת לבישול עלתה לנו באתר "תנובה מרקט" 16 שקלים ו-30 אגורות, לעומת 11.9 שקלים באתר "רמי לוי". גם על גבינה בולגרית של פיראוס שילמנו ביוקר: "כ-23 שקלים בתנובה, לעומת 16 שקלים ברמי לוי. הבדל של 43%.

מחלבות תנובה, ארכיון (צילום: אתר תנובה, חדשות)
מחלבת תנובה, ארכיון | צילום: אתר תנובה, חדשות

בשורה התחתונה, על המשלוח הישיר מתנובה שילמנו 13% יותר מאשר על המשלוח שהזמנו מרשת רמי לוי. ככל הנראה תנובה תתקשה להיכנס לעולם המשלוחים הישירים, בעיקר בגלל רשתות השיווק שלבטח יקשו על הניסיון הזה. יחד עם זאת, המשלוח שקיבלנו "תנובה מרקט" היה מספק ברובו – למעט המחיר הגבוה באופן יחסי.

מתנובה נמסר בתגובה כי האתר נפתח בגרסת השקה לעובדים בלבד, ובשבועות הקרובים הוא יפעל במתכונת מלאה עם מגוון מוצרים ומבצעים.