"אנשים יתרגלו למחירי מזון גבוהים יותר", כך אמר מנכ"ל יצרנית המזון האמריקנית "קראפט-היינץ", מיגל פטרישיו, לרשת ה-BBC היום (ראשון). "אנחנו מעלים מחירים, איפה שזה נדרש, ברחבי העולם", המשיך המנכ"ל והסביר שלעומת שנים קודמות, כיום האינפלציה מקיפה את כל התחומים.

על פי ארגון המזון העולמי של האו"ם מחירי המזון הגיעו לשיא של עשור בעת משבר הקורונה, זאת בשל עלייה משמעותית במחירי המרכיבים הבסיסיים, כמו שמן ודגנים. קראפט-היינץ כבר העלתה מחירים של יותר ממחצית ממוצריה בארה"ב, מדינת הבסיס של פעילותה, וכפי שהמנכ"ל הבהיר – הם מתכוונים לעשות זאת גם במדינות אחרות.

פטרישיו הזכיר גם את הטווח הארוך יותר, וטען כי בהינתן שאוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול והשטחים החקלאיים נשארים זהים, התוצאה ההכרחית תהיה עליות מחירים. "יש הרבה דברים שאפשר להשיג עם טכנולוגיה שתשפר את היעילות של החקלאים", טען בהקשר זה.

עם זאת, גם מנכ"ל היינץ מבין שלא את כל עליות מחירי חומרי הגלם ניתן יהיה לגלגל לצרכנים, וגם היצרנים יצטרכו לספוג חלק מהעלויות. "אני חושב שזו אחריות שלנו, של התעשייה ושל החברות האחרות, לנסות לצמצם עד כמה שניתן את עליות המחירים".