N12
פרסומת

בדרך לעסקת ענק: פייפאל במגעים לרכישת פינטרסט תמורת 39 מיליארד דולר

על פי הדיווח בבלומברג, פייפאל בוחנת רכישה של הרשת החברתית לפי שווי של 70 דולר למניה • בעקבות הדיווח, פינטרסט מזנקת באופן חסר תקדים • מניית פייפאל דווקא נחלשת

נועה רויכמן
פורסם: | עודכן:
לוגו פייפאל מחוץ למשרדי החברה בגרמניה
דיווח: פייפאל במגעים לרכישת פינטרסט | צילום: Gettyimages IL, getty images
הקישור הועתק

פייפאל במגעים לרכישת פינטרסט תמורת כ-39 מיליארד דולר, כך דווח הערב (רביעי) בבלומברג. גורמים המעורים בפרטים מסרו לבלומברג כי פייפאל בוחנת עסקה פוטנציאלית לפי מחיר של 70 דולר למניה. שתי החברות סירבו להגיב לדיווח בנוגע לעסקה.

ביום שלישי, לפני הדיווחים על עסקה, פינטרסט סגרה את יום המסחר על 55.58 דולר למניה. לאחר ההודעה מנית פינטרסט נסקה, והמסחר בה הופסק פעמיים לפני שהגיעה לעלייה של 12% באמצע יום המסחר ברביעי. מניית פייפאל לעומת זאת צנחה בכ-6%.

פינטרסט הפכה לציבורית באפריל 2019, אז הוערכה בכ-10 מיליארד דולר. פייפאל הרוויחה מההתפתחויות בשוק המסחר האינטרנטי בעת משבר הקורונה, ורכישה של פינטרסט תוכל להועיל לה לפרוח גם בענף המכירות ברשתות החברתיות, תחום שענקיות הטכנולוגיה נמצאות בו כבר זמן רב.

בענף המכירות החברתיות חברות יכולות לעקוב אחרי הפעילות של הרוכשים בתוך האפליקציות שלהן ובכך לשפר את האפקטיביות של הפרסום ברשת. בנוסף החברות יכולות גם להרוויח מכל מכירה שמתבצעת דרך הרשת. פייסבוק לדוגמא דחפה את אינסטגרם להיות פלטפורמה לקניות, בין אם במתחם הקניות המיועד לכך ובין אם דרך פוסטים, סטוריז וסרטונים שעולים באפליקציה.