רפורמת ניוד חשבונות הבנקים ב"קליק" הושקה ביום רביעי לפני שבועיים, והבטיחה מעבר לבנק אחר תוך 7 ימי עסקים. עוד באותו היום חברנו ללקוחות בנקים שונים שרצו להסתייע  ברפורמה בכדי לעבור לבנק אחר, אך הקושי הגיע כבר בהתחלה.

על אף הפרסומים הרבים בתקשורת שבהם ההסברים היו ברורים ומפורטים ללקוחות, כמו למשל זה שהם צריכים קודם כול לפתוח חשבון באתר הבנק החדש ורק אחר כך לנייד את החשבון. עדיין חלקם נתקלו בקשיים, מה שאומר שנראה שהשלב הראשון לא מונגש מספיק ללקוחות.

אהרן ארנסט, נתקל בקשיים ולא הצליח להיעזר ברפורמה. "באמת העדפתי בסוף לא להשתמש ברפורמה הזאת ולהגיע לסניף". בדומה לו, גם דימה סוסנובסקי נתקל בקשיים בפתיחת החשבון. "עדיין אין לי חשבון בבנק הפועלים, בגלל לכאורה "באגים" שהיו בתהליך, ועכשיו הם צריכים שאני אגיע פיזית ביחד עם אשתי לסניף כדי שהם יאמתו את זהותי. איזה 7 ימים לניוד? איזה דיגיטלי? שום דבר", סיפר. 

צ'אט בטלפון יציל חיים? (צילום: By oatawa, shutterstock)
מעבר בקליק? | צילום: By oatawa, shutterstock

חשוב לציין שיש גם לא מעט אנשים שכן הצליחו לנייד את החשבון, או לחלופין שיפרו את התנאים בבנק שהם נמצאים בו היום. אך, כדי שהרפורמה תגביר את התחרות, הניוד בין הבנקים לבדו לא מספיק. לא מעט לקוחות ששוחחנו איתם לא ידעו לאיזה בנק הם רוצים לעבור והיכן יהיו התנאים הטובים ביותר עבורם, בין השאר משום שהבנקים לא באמת מייצרים סיבות לעבור ביניהם.

הפתרון לרפורמה שכזו אפשרי וטמון ברפורמת הבנקאות הפתוחה. כך, כמו שמשווים בין רכב או דירה, נוכל להשוות בין הבנקים השונים ונדע איפה הכי משתלם לנו להיות. עד אז, לעבור בנק בקליק זה מספיק בקושי.

תגובת בנק הפועלים: "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות שנגרם ללקוח. הבנק עומד בקשר עם הלקוח להשלמת הטיפול ללא צורך בהגעה לסניף".

תגובת פפר: "עקב הביקוש יוצא הדופן מתחילת רפורמת הניוד, נוצר עיכוב קל בפתיחת החשבון, ואנו מצרים על כך. החשבון נפתח אתמול וכעת ניתן להתחיל בניוד החשבון".