באי זקינטוס שביוון ניתן למצוא בימים אלה הרבה צעירים מאוכזבים, שמרגישים שרומו על ידי סוכנות הנסיעות "איסתא". אחת מהדוגמאות היא שהסוכנות מבטיחה בפרסומיה מלון פאר בשם "אטלנטיס", אך בני הנוער שמגיעים לאי מקבלים מלון אחר, בשם "אטלנדיס". "פשוט שמטו את האות והביאו לנו 'חירבה'", התלונן אחד מהם. "אני לא יודע אפילו איך לקרוא לזה. החופשה האידאלית שציפיתי לה ומה שהבטיחו לי, זה לא מה שקיבלתי. הנוף מהמלון הוא טריבונות ולכלוך. זה ממש לא מה שהובטח לנו".

לרבים מהצעירים הובטח המלון "סאן פלאוור", אבל הם לא מקבלים אותו. "הבטיחו לנו מלון 4 כוכבים עם בריכה, קיבלנו חדר בבית דירות עם בריכה של אינטקס". צעיר אחר מספר: "הבטיחו לנו סוויטה, הבטיחו לנו מלון מפואר, בסוף אנחנו שלושה אנשים על שתי מיטות, ישנים עם סדינים. לא החליפו לנו מגבות במשך הרבה זמן, מצאתי את עצמי מתנגב בנייר טואלט".

המלון באתר (צילום: החדשות 12)
כך נראה המלון באתר החברה | צילום: החדשות 12

בנוסף, לצעירים הובטח שבוע של מסיבות וריקודים. בשיחה שקיימנו אתמול עם "איסתא", נציגי הסוכנות טוענים כי הכול פתוח באי, למרות הקורונה. אבל רק כשהם נוחתים מספרים להם את מה שכבר ידוע - המועדונים סגורים בעקבות הקורונה. הנציגים של סוכנות הנסיעות נכנסים לחדרים ולוחצים על הילדים לרכוש חבילות של מסיבות ב-500 אירו. "הם אומרים שאו שאנחנו סוגרים עכשיו, או שאין לנו כרטיסים לאף מסיבה, וגם אין לנו מה לעשות בחוץ", סיפר אחד הנערים.

המלון מבפנים (צילום: החדשות 12)
וכך הוא נראה במציאות | צילום: החדשות 12

צחי וזאנה, שטס לזקינטוס כדי לסייע לבנו, סיפר: "קיבלתי הודעות אס-אם-אס מאוד מלחיצות מהבן שלי, שאמר 'אבא, נשארנו בלי כסף. ילד שנשאר עם חמישה יורו, והולך לאכול שקשוקה בשניים וחצי, וחושב 'מה אני עושה מחר?', יש פה בעיה". אחד הנערים הוסיף: "אין לך כסף להתקיים, בסוף גם צריך בדיקת קורונה, אין כסף גם לזה". כשהילדים מבקשים החזרים, הנציגים נעלמים. "אנחנו ילדים שעובדים מאוד קשה בשביל הכסף שלהם וכל דבר כזה זה בעייתי בשבילנו", מסכם אחד מהם.

המלון מבפנים (צילום: החדשות 12)
"שלושה ישנים על שתי מיטות" | צילום: החדשות 12

תגובת "איסתא": "אנחנו מצטערים לשמוע על התלונות שעלו בכתבה ומבטיחים לבדוק לעומק את הדברים. כבר עם היוודע הדברים אסרנו על כניסתם של צעירים מטעם הספק לחדרי הצעירים. כל המזמינים מקבלים את מלוא המידע על אודות בתי המלון טרם נסיעתם. אנו מתחייבים לבדוק כל עניין או תלונה לגופו ולפעול מול הספק לזיכוי במידת הצורך".