אלאן ג'וזף, מנכ"ל יוניליוור העולמית, הבטיח היום (חמישי), בשיחת ועידה שניהל עם משקיעים, כי ענקית המזון והמשקאות עודנה "מחויבת לחלוטין" לעסקים עם ישראל. בכך המנכ"ל הרחיק את עצמו, ואת החברה שהוא עומד בראשה, מההחלטה של מותג "בן אנד ג'ריס" להחרים את יהודה ושומרון. עם זאת, ג'וזף לא נתן שום סימן לכך שיוניליוור תנסה להפעיל לחץ על "בן אנד ג'ריס" לשנות את החלטתם.

ג'וזף ציין כי בחוזה הרכישה של "בן אנד ג'ריס", שנחתם בשנת 2000, המותג שמר על עצמאות של הדירקטוריון שלו לקבל החלטות הנוגעות למדיניות של צדק חברתי, ויוניליוור מכבדת את ההסכם הזה. "זה היה נושא שדנו בו ב'בן אנד ג'ריס' זמן רב, אמר המנכ"ל למשקיעים. "היינו מודעים להחלטה הזו של המותג ושל הדירקטוריון העצמאי שלו, אבל בהחלט אין לנו כוונה שכל רבעון יהיה סוער כמו הרבעון הזה".

מטה חברת יוניליוור העולמית ברוטרדם, הולנד (צילום: רויטרס)
מטה יוניליוור העולמית בהולנד. ארכיון | צילום: רויטרס

עוד אמר ג'וזף: "מדובר כמובן בנושא סבוך ורגיש, שמעורר רגשות עזים. אם יש מסר אחד שהייתי רוצה להדגיש פה הוא שיוניליוור נותרה מחוייבת לעסקים שלה בישראל". בכך התייחס ג'וזף בין השאר למפעל סכיני גילוח של יוניליוור בארץ שנפתח בהשקעה של 41 מיליון דולר, ומשרדים של החברה בישראל שבהם מועסקים כ-2,000 עובדים.

חברת הגלידה האמריקנית בן אנד ג'ריס הודיעה בתחילת השבוע כי תפסיק למכור את הגלידות שלה "בשטחים הפלסטיניים הכבושים" ושהיא מתכוונת שלא לחדש את הסכם הפצת הגלידה עם הזכיין הישראלי הנוכחי. במשרד החוץ מתכוונים להילחם בחברה במסגרת החוקים נגד ה-BDS שעברו במדינות שונות בארה"ב.